رژیم بحرین طرح مخالفان را رد کرد

رژیم بحرین طرح مخالفان را رد کرد
چهارشنبه 13 آذر 1392 - 14:49

دبیر کل تجمع ملی دموکراتیک وحدت خواه بحرین، مخالفت رژیم آل خلیفه با طرح ارائه شده از سوی مخالفان را بیانگر جدی نبودن این رژیم برای مذاکره دانست.

"فاضل عباس" در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: هدف برخی گروههای مخالف از ارائه این طرح، این بود که به جهانیان نشان دهد که رژیم بحرین جدیتی برای مذاکرات و یافتن راهکار سیاسی واقعی ندارد، بنابراین رژیم بحرین علنا با این ابتکار مخالفت کرده است.

وی افزود: این ابتکار شامل بندهایی بود که رژیم باید پیش از مذاکره انجام می داد، مانند توصیه های کمیته حقیقت یاب یا توصیه های شورای حقوق بشر؛ بنابراین ابتکار مذکوراساسا به دنبال ایجاد فضایی سالم برای برگزاری مذاکرات واقعی بر اساس سند منامه و یافتن راهکار سیاسی بود.

فاضل عباس خاطرنشان کرد: مخالفت رژیم با این طرح، به همه دنیا از جمله امریکا و انگلستان  حامیان این کشور ثابت کرد که این رژیم در مذاکراتش جدی نیست و مذاکره را برای وقت کشی و فریب افکار عمومی محافل بین المللی مبنی بر اینکه راهکار سیاسی وجود دارد، برگزیده است.

این فعال سیاسی بحرینی تأکید کرد: مذاکرات پیشین، در واقع سرپوشی برای عملیات امنیتی رژیم در مناطق مختلف بحرین ضد مخالفان بود.

وی افزود: دولت کنونی بحرین، بخشی از بحران است و نه راه حل. این دولت هم اکنون ایست های بازرسی و حضور نظامیان در مناطق "الدراز" و "بنی جمره" و مناطق مختلف مثل خیابان "البدیع" را به شدت افزایش یافته داده است، اما این اقدام امنیتی رژیم، هیچ کمکی به یافتن راهکار سیاسی نمی کند؛ بنابراین با توجه به بحران امنیتی و سیاسی امیدی به یافتن راهکار سیاسی وجود ندارد.

فاضل عباس اظهار داشت: رژیم بحرین درنتیجه حمایت آمریکا و عربستان تحت هیچ فشار بین المللی نبوده است، بنابراین خارج از قوانین بین المللی و میثاق های حقوق بشر عمل می کند وهمه موارد نقض حقوق بشر را انجام می دهد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها