فراخوان جوانان مسیحی سوری برای نبرد با تروریستها

فراخوان جوانان مسیحی سوری برای نبرد با تروریستها
شنبه 16 آذر 1392 - 20:04

العالم - معاون اسقف کلیسای ارتدوکس انتاکیه و شرق روم در دعوتی علنی از همه جوانان مسیحی قادر به حمل سلاح خواست به دفاع از سوریه، کلیساها و دیرهای مسیحیان در مقابل حملات گروه های تروریستی بپردازند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، به دنبال رویدادهای شهر معلولا در شمال شرقی سوریه و ربوده شدن 12راهبه ارتدوکس به دست افراد مسلح مرتبط با تکفیری ها ، "مطران لوقا الخوری" در گفت وگو با "الزمان" اظهار داشت: ما ابتدا برای آزادی آنها دعا کردیم اما اگر آنها را آزاد نکنند، برای آزادیشان اقدام خواهیم کرد چون ناتوان نیستیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما آماده دفاع از سوریه، مردم و خویشتن دربرابر تجاوزگری گروه های مسلح هستند، افزود: ما جوانانی داریم که پیوسته اصرار دارند برای آزادی ربوده شدگان فوری اقدام کنند و به همین علت تنها دو روز منتظر رهنمودهای رهبر کاتولیک های جهان می مانیم، آنگاه تدابیر خاص خود را اتخاذ می کنیم زیرا جوانان ما آماده اند و انگشت آنها بر روی ماشه است.

اسقف الخوری در پاسخ به این سوال که آیا این فراخوان به مثابه دعوت به حمل سلاح است، خاطرنشان کرد: قطعا این به معنی دعوت به حمل سلاح است و من از همه جوانانی که توانایی این کار را دارند، می خواهم دست به سلاح ببرند.

وی وضعیت راهبه های ربوده شده را خوب توصیف کرد و گفت: آنها با من تماس گرفته اند و بر سلامتی خود تاکید کرده اند؛ اما واقعیت این است که آنها به قول معروف در خانه همسایه به سر می برند و طبق خواسته همسایه سخن می گویند و مجبورند که بگویند حالشان خوب است.

معاون اسقف کلیسای ارتدوکس با بیان این که اسلام و مسیحیت بیش از هزار و 400 سال است که زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم دارند، تاکید کرد که هیچ مسیحی جز با اراده و خواست خود از سوریه خارج نخواهد شد و مسیحیان سوریه هرگز وطن خود را ترک نخواهند کرد.

وی از سازمان های انسانی و بین المللی خواست کشورهایی را که افراد مسلح را به سوریه اعزام یا آنها را مسلح می کنند، تحت فشار قرار دهند تا دست از این کار بردارند.

الخوری خاطرنشان کرد که گروه های مسلح با این تجاوزگری ها می خواهند که سوریه نه تنها از وجود مسیحیان بلکه از وجود همه اهالی واقعی خالی شود؛ هدف آنها کشتار انسان ها، محو هویت و تمدن بشری و دینی است و خلاصه این که افراد مسلح کسانی را که از آنها حمایت نمی کنند به قتل می رسانند.

وی گفت: حدود 40 کلیسا در سوریه از سوی گروه های مسلح هدف تخریب و ویرانی قرار گرفته است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها