تشدید اختلاف میان گروهک های تروریستی در سوریه

تشدید اختلاف میان گروهک های تروریستی در سوریه
جمعه 15 آذر 1392 - 18:40

العالم - یک منبع نزدیک به گروهک های تروریستی در حال جنگ در سوریه اعلام کرد که درمیان عناصر زیر مجموعه جنبش موسوم به احرار شام و جیش الاسلام شکاف و اختلاف به وجود آمده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منبع یاد شده با اشاره به اختلافات گسترده میان سرکردگان و عناصر این دو گروه افزود: این اختلافات باعث شده که سرکردگان این دو گروه تدابیر شدیدی را در قبال پیوستن اعضای خارجی خود به صفوف دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اتخاذ کرده اند.

این منبع می افزاید: از زمان اعلام تاسیس جبهه اسلامی و انتشار منشور آن، موجی از خشم و شورش درمیان اعضای خارجی این جبهه که اغلب وابسته به جنبش موسوم به آزادگان شام و برخی دیگر نیز که وابسته به جیش الاسلام هستند، افتاده است.

منبع یاد شده صحت اطلاعات مربوط به جدایی بیش از 600  عضو خارجی جنبش آزادگان شام و جیش الاسلام را تایید کرد، اما این جدایی از بیم گسترده نشدن دامنه اختلافات میان گروه هک های مسلح در سوریه اعلام نشد.

"حميد القامشلي" از فعالان مخالف حکومت سوریه نیز گفته است که بیش از هفتاد نفر از عناصر خارجی جبهه اسلامی جدا شده و به گروه داعش پیوسته اند.

وی اظهار داشت که تعداد افراد جدا شده از جبهه اسلامی بیش از این آمار است اما برخی برای سر وسامان دادن به اوضاع خود بر آن سرپوش گذاشته اند.

"عبدالله الفايز" از عناصر گروهک داعش نیز گفته است که جبهه اسلامی، ساخت آمریکا، مونتاژ کشورهای حوزه خلیج فارس و مورد تایید شیخ نشینان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها