گزارش خبرنگار العالم از جدیدترین تحولات سوریه + فیلم

يکشنبه 17 آذر 1392 - 22:45

خبرنگار العالم در سوریه از هدف قرار دادن گروه های مسلح در اطراف فرودگاه نظامی ابوظهور در ادلب خبر داد.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، ارتش سوریه امروز (یکشنبه) از چندین محور به ویژه القلمون به پیشروی های خود ادامه داد و در عملیاتی گسترده به سمت شهر "النبک" که مهم ترین مخفی گاه عناصر مسلح در منطقه به شمار می رود، پیشروی کرد و توانست جلوی فرار گروهی از عناصر مسلح از النبک از طریق شهر العرقوب به الناصره را بگیرد.
برپایه این گزارش، ارتش سوریه همچنین در منطقه کشتزارهای ریما واقع در غرب شهر النبک که از مهم ترین اماکن تجمع عناصر مسلح است، پیشروی کرد. نیروهای ارتش سوریه همچنین عملیات نظامی خود را در اطراف منطقه معلولا که چند روز پیش به اشغال عناصر مسلح در آمده بود، ادامه دادند و با شماری از این عناصر در داخل منطقه معلولا درگیر شدند. شماری از عناصر مسلح را نیز در کوه های الزبدانی هدف قرار دادند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در ادامه عملیات نظامی در غوطه شرقی،  به پیشرفت های قابل توجهی در مناطق الدلبه و العباده دست یافتند و با گروهی از عناصر مسلح در اطراف مناطق البحریه، دیرسلمان و قیسه درگیر شدند.
این درگیری ها تا منطقه النشابیه و حرستا ادامه یافت و در این منطقه شماری از گروه های مسلح که تلاش می کردند وارد بیمارستان پلیس شوند، هدف قرار گرفتند. نیروهای ارتش سوریه در میدان الثانویه نیز با گروهی از عناصر مسلح درگیر شدند.
گزارشگر شبکه العالم همچین خبر داد که ارتش سوریه در منطقه دوما، شماری از گروه های مسلح را در کشتزارهای العب که مجموعه باغ هایی وسیع است، هدف قرار داد. این منطقه در مجاورت اتوبان بین المللی قرار دارد که ارتش سعی دارد عناصر مسلح را از دسترسی به آن بازدارد.
بر پایه این گزارش، ارتش سوریه در حلب نیز به عملیات نظامی خود ادامه داد و روز گذشته در اطراف بیمارستان کانادایی با عناصر مسلح درگیر شد. ارتش، همچنین، شماری از گروه های مسلح را در الوضیحه، حندرات و عران در حومه شرقی و شماری را در منطقه خان العسل و الشیخ سعید هدف قرار داد.
حسام زیدان خاطرنشان کرد که نیروهای ارتش سوریه در ادلب، توانستند بمب هایی 30 تا 50 کیلوگرمی را که در جاده مصطومه تا معمل القرمید کارگذاشته شده بود، شناسایی و منفجر کنند. این جاده از مهم ترین جاده های راهبردی به شمار می رود که مشرف به اتوبان بین المللی است که حلب را به لاذقیه پیوند می دهد و از ادلب می گذرد و بر شماری از روستاهای واقع در آن منطقه اشراف دارد.
گزارشگر شبکه العالم همچنین تاکید کرد که ارتش سوریه، در مناطق اطراف جبل الاربعین و جبل الزاویه نیز به پیشروی های مهمی دست یافت و با شماری از گروه های مسلح در روستاهای ام جرین، بیاعه و الدندش درگیر شد و شماری از گروه های مسلح را در اطراف فرودگاه نظامی ابوظهور هدف قرار داد.
8-10:40
26

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها