743 شهید در دو شهر شیعه نشین سوریه

743 شهید در دو شهر شیعه نشین سوریه
سه شنبه 19 آذر 1392 - 13:01

جنگ در سوریه ادامه دارد، همزمان با فرا رسیدن موعد نشست ژنو2 درگیری ها شدت گرفته است اما همچنان خبرهای خوبی از مناطق تحت محاصره گروه های تروریستی در شمال سوریه نمی رسد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که ارتش سوریه تلاش می کند ابتدا گروه های مسلح تروریستی را در حومه دمشق و حمص از بین ببرد و ستون اعزامی ارتش برای رخنه در استان حلب نیز از محور جنوب و شرق شهر حلب وارد شده است، تکلیف ساکنان شیعه نشین دو شهر نبل و الزهراء در شمال غرب حلب همچنان در ابهام قرار دارد.

این دو شهر که بیش از یک سال است در محاصره گروه های مسلح تروریستی به خصوص تروریست های خارجی عضو احرار الشام، جبهه النصره و داعش قرار دارند، از کمبود دارو، غذا، آب و موارد اولیه زندگی مانند شیر خشک برای کودکان رنج می برند، اما این رنج در برابر حملات خمپاره ای و موشکی روزانه تکفیری ها به این دو شهر شاید درد کمی باشد.

نبل و الزهراء از ابتدای درگیری ها در سوریه حدود 750 شهید داده اند، شهدایی که شاید نسبت به جمعیت این دو شهر بسیار زیاد باشد، شهرهایی با جمعیت در نهایت 50هزار نفر که بسیاری از آنها نیز پیش از محاصره از آنجا فرار کرده و به مناطق امن رفته اند.

شهر در محاصره است، اراده مردم برای مقاومت همچنان عالی است و پرچم سوریه تنها در این نقطه از شمال سوریه برافراشته شده است و آن هم به یمن و همت جوانان شیعی است که سینه های خود را در برابر اندیشه های تکفیری سپر کرده اند. جوانان این دو شهر را می توان در مناطق مختلف سوریه در ارتش و نیروهای دفاع ملی دید، کمک ها از طریق بالگرد به این دو شهر می رسد، پس از محاصره شهر کردنشین عفرین توسط داعش، کمک های زمینی بسیار کمتری به نبل و الزهراء می آید و تروریست های القاعده تلاش دارند تا کردها را که مواد غذایی را به قیمت چند برابر به ساکنان این دو شهر می فروشند و عملاً گرسنگی آنها را به کاسبی پر رونقی برای خود تبدیل کرده اند، از این کار منع کنند.

با فرارسیدن فصل سرما، اکنون مشکل اصلی مردم علاوه بر گرسنگی و خمپاره های تکفیری ها، سرمای سوزان شمال حلب است، چشم مردم مقاوم این دو شهر به آینده ای است که ارتش سوریه پس از گذر از شمال حلب برای محاصره تروریست ها، خود را به نبل و الزهراء برساند و آنها را از این وضعیت نابسامان نجات دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها