بحران انسانی در شهرهای شیعه نشین نبل و زهراء

چهارشنبه 5 تير 1392 - 16:09

العالم ، سوریه - محاصره یکساله دو منطقه نبل و الزهراء در حومه حلب و حملات هر روزه تروریست های سوری به این دو منطقه، وضع زندگی مردمان حومه حلب را بسیار وخیم کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، محاصره و حمله افراد مسلح به دو منطقه نبل و الزهراء در حومه حلب ادامه دارد و این در حالی است که تروریست ها هنوز موفق نشده اند اراده مردم این دو شهر را پس از یک سال بشکنند.

بیش از 70 هزار نفر در این دو منطقه ساکن هستند و به علت محاصره از مشکلاتی مانند کمبود مواد غذایی و دارو رنج می برند. این مشکلات باعث مرگ برخی از ساکنان این دو منطقه شده است و اگر مردم از این دو مشکل جان سالم به در برند آنگاه ممکن است موشک ها یا گلوله های تروریست ها جان آنها را بگیرد.

وضعیت وخیم شهروندان باعث شد تا کمیته ای برای مذاکره با تروریست ها که بیشتر شهروندان لیبیایی، افغان و چچنی هستند، اعزام شود اما تروریست ها بر خلاف وعده شان، اعضای کمیته گفت و گو را ربودند.

همسر یکی از ربوده شدگان می گوید: در تاریخ تاکنون ربودن فرستاده صلح بی سابقه بوده است.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد: حملات به نبل و الزهرا پس از شکست تروریست ها در قصیر افزایش یافته است، آنها حملات موشکی به این دو شهر را "واکنش القصیر" نام گذاری کرده اند.

خمپاره، موشک های گراد و توپخانه تروریست ها جان شماری از مردم این شهر از جمله زنان و کودکان را گرفته است.

یکی از شهروندان درباره کشته شدن دختر بچه سه ساله خود در حمله موشکی به خانه اش به خبرنگار العالم، می گوید: این کودک چه گناهی داشت، آنها با چه منطقی او را از حق حیات محروم کردند.

خیابان های این دو شهر خالی از عابر است و افراد مسلح غیرنظامیان را هدف قرار می دهند و به این مناطق با موشک حمله می کنند تا شمار کشته شدگان هرچه بیشتر افزایش یابد.

یکی از اهالی به خبرنگار العالم گفت: مقابل یکی از فروشگاهها که توانسته بود برخی مواد غذایی به داخل منطقه قاچاق کند ایستاده بودیم که آنها ما را با خمپاره هدف قرار دادند و یک پسر بچه و چند جوان به شهادت رسیدند و من هم زخمی شدم. صحنه وحشتناکی بود.

یکی از مادران در حالی که گریه می کرد ، گفت: پسرم به خانه برادرش رفت تا او را برای ناهار بیاورد که خمپاره به آنها اصابت کرد و آنها را کشت.

حملات و هدف قراردادن غیرنظامیان از سوی افراد مسلح به عنوان اهرم فشار علیه ارتش سوریه افزایش یافته است، ارتش سوریه پیشروی از شهر حلب را آغاز کرده است تا حلقه محاصره این دو منطقه را که از بیش از یک سال پیش محاصره است، بشکند.

-25-19:41
 

پربیننده ترین خبرها