جدیدترین گزارش‌ از عملیات آزاد سازی نبل و الزهرا

سه شنبه 21 خرداد 1392 - 18:26

مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه که نیروهای ارتش را در عملیات "توفان شمال" همراهی کرده، از ادامه پیش روی این نیروها به سوی شهرهای تحت محاصره "نبل" و "الزهراء" خبر داد.

"حسین مرتضی" بعد از ظهر سه شنبه در گزارشی که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد، با اشاره به دودی که از منطقه "اللیرمون" در حال تصاعد است، تأکید کرد که عناصر گروه تروریستی جبهه النصره در این منطقه مستقر هستند.
خبرنگار العالم گفت: منطقه راهبردی "کفر حمره" اکنون تحت کنترل نیروهای ارتش قرار دارد، و این منطقه کاملا از وجود گروه های تروریستی پاکسازی شد.
وی ادامه داد: شمار بسیاری از عناصر مسلح از روستای "عین دقنه" فرار کرده اند. این روستا در سه کیلومتری فرودگاه "منغ" قرار دارد. گروه های مسلح در این روستا پس از اطلاع یافتن از عملیات توفان شمال برای پاکسازی حومه شمالی حلب، گریختند.
حسین مرتضی تأکید کرد: عناصر مسلح پیش از این قصد داشتند از دو جهت وارد فرودگاه "منغ" شوند که نیروهای ارتش سوریه شمار قابل توجهی از آنان را به هلاکت رساندند. همچنین در این درگیری ها فردی به نام "ابوطلحه" از فرماندهان گروه های تروریستی به هلاکت رسید.
حسین مرتضی اظهار داشت: گروه های مسلح امروز مناطق مسکونی "الویلات" و "الاشرفیه" در شهر حلب را با 15 خمپاره هدف قرار دادند.
وی با اشاره به ادامه پیش روی به سوی شهر "المنصوره" گفت: هدف اصلی این عملیات رسیدن به شهرهای "عندنان" و "حریتان" در حومه شمالی حلب است. زیرا هنگامی که این شهرها پاکسازی شوند، عملیات آزاد سازی شهرهای "نبل" و "الزهراء" از محاصره گروه های مسلح بسیار نزدیک خواهد بود. ساکنان این دو شهر چندین ماه است که تحت محاصره گروه‌های مسلح قرار دارند.
حسین مرتضی تأکید کرد: نیروهای ارتش همچنین از محور دیگری در حال حرکت به سوی حومه شمالی هستند تا این منطقه را کاملا تحت محاصره خود در آورند.
حسین مرتضی خاطرنشان کرد: در شهر عندان اکنون درگیری ها بسیار شدید است.
یکی از افسران ارتش سوریه نیز به خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش همچنان در حال پیشروی به سوی شهرهای نبل و الزهراء هستند.. نتایج تا این لحظه مثبت بوده است و عناصر مسلح در مقابل نیروهای ارتش حتی سلاح خود را جا گذاشته و فرار می کنند.
وی با اشاره به کشته شدن صدها تن از عناصر مسلح اظهار داشت: نیروهای ارتش سوریه اکنون در آستانه ورود به شهر "اللیرمون" هستند؛ و پیش‌روی به سرعت ادامه دارد.
این افسر ارتش سوریه وضعیت فرودگاه منغ را نیز خوب توصیف کرد و گفت به دلیل حضور نیروهای ارتش اطراف شهر اللیرمون  حملات به این فرودگاه بسیار کاهش یافته است.
وی ادامه داد: گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره از اطراف فرودگاه منغ خارج شده اند.

پربیننده ترین خبرها