آمریکا در حال بررسی حمایت از اسلامگرایان در سوریه است !

آمریکا در حال بررسی حمایت از اسلامگرایان در سوریه است !
جمعه 22 آذر 1392 - 14:30

یک مسئول ارشد آمریکایی از آمادگی دولت باراک اوباما رئیس جمهور این کشور برای بررسی موضوع حمایت از ائتلاف توسعه یافته مخالفان با حضور گروه های اسلامگرا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" امروز (جمعه) به نقل از این مسئول آمریکایی خاطرنشان کرد: واشنگتن تمایل دارد خودروهای آمریکایی و تجهیزات ارتباطی و همه آن چیزی را که گروه‌های وابسته به "جبهه اسلامی" اوایل این هفته از انبارهای موجود در مرز سوریه و ترکیه به دست آوردند، پس بگیرد.

عناصر جیش الاسلام اخیرا با حمله به مواضع گروه "ارتش آزاد" در مرز سوریه و ترکیه، انبارهای سلاح و مهمات این گروه را به دست گرفته و گذرگاه مرزی "باب الهوی" را تحت کنترل خود در آوردند.
این روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد: دستیابی این گروه‌ها به تجهیزاتی که به شورای عالی نظامی تعلق داشت، موجب تعلیق کمکهای "غیر جنگی" به این شورا از سوی آمریکا و انگلیس شد، کمکهایی که از طریق ترکیه برای این گروه ارسال می شد.
واشنگتن پست تأکید کرد: پیدایش "جبهه اسلامی" از یک ماه گذشته آمریکا را در تنگنا قرار داد؛ این درحالی است که آمریکا تلاش می‌کند تا قبل از برگزاری نشست ژنو 2 فشارهای نظامی بر دولت سوریه را ادامه دهد، و امیدوار است که این امر موجب براندازی نظام سوریه و تشکیل دولت انتقالی شود.
بر اساس این گزارش، گروه "جبهه اسلامی" (که از ائتلاف چندین گروه مسلح افراطی تشکیل شده) روز به روز در حال قدرتمندتر شدن است؛ البته گفته می شود با وجود اینکه اعضای این گروه سلفی و به دنبال تشکیل خلافت اسلامی در سوریه هستند، ارتباطی با القاعده ندارند.
واشنگتن پست به نقل از یک مسئول ارشد آمریکایی بدون اشاره به نام وی، تأکید کرد که مذاکرات ماه گذشته "رابرت فورد" فرستاده آمریکا در امور سوریه با برخی سران جبهه اسلامی در ترکیه، هنوز به نتیجه نرسیده است.
وی افزود: فورد امروز به لندن می رود تا با دیگر حامیان بین المللی مخالفان سوریه گفت وگو کند. وی سپس برای گفت وگو با ائتلاف مخالفان و شاید هم جبهه اسلامی به ترکیه می رود.
این مسئول آمریکایی خاطرنشان کرد: ما مشکلی با جبهه اسلامی نداریم، ولی تلاش برای تحرکی به سوی توسعه ائتلاف مورد حمایت آمریکا همچنان ادامه دارد. صرف نظر از هر تحولی که در خصوص مخالفان مسلح صورت بگیرد، ما تلاش می‌کنیم تجهیزاتی را که شامل خودروها و تجهیزات ارتباطی و پزشکی می شود باز گردانیم، چرا که این تجهیزات بخشی از کمکهای غیر جنگی آمریکا به شورای عالی نظامی است.
واشنگتن پست تأکید کرد: آمریکا با القاعده تماس نمی گیرد، و تلاش دارد که اطمینان یابد که جبهه (اسلامی) از سران ائتلاف مخالف سوریه در نشست ژنو2 حمایت می کند. این نشست در 22 ژانویه برگزار می شود.
این روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد، جبهه اسلامی از مدتی قبل به دنبال عضویت در شورای عالی نظامی و جنگجویان مخالف است، و آن طور که سران مخالفان می گویند، این جبهه خواستار اعزام نماینده به مذاکرات ژنو است. سران این جبهه طی این هفته با سلیم ادریس رئیس ستاد ارتش آزاد گفت و گو کردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها