دلیل اهمیت شهر عدرا در سوریه برای تکفیری‌ها

دلیل اهمیت شهر عدرا در سوریه برای تکفیری‌ها
شنبه 23 آذر 1392 - 09:16

شهر صنعتی "عدرا" یکی از اندک راههای مواصلاتی به شهر دمشق است که تا پیش از این از صحنه جنگ و درگیری ها دور بود.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شهر صنعتی عدرا در فاصله 20 کیلومتری شمال شرق شهر دمشق با جمعیت حدود یکصدهزار نفر است که ساکنان آن را علویها، دروزیها، مسیحیان و اهل سنت تشکیل می دهند.

عدار یکی از مهمترین مناطق صنعتی سوریه است که همچنان در ریف دمشق باوجود جنگ های سنگین ادامه حیات می دهد، و در این منطقه مخازن گاز و انبارهای مصالح ساختمانی وجود دارد.

در این شهر همچنین شمار زیادی کارگر مشغول به کار هستند و جاده های مواصلاتی حیاتی به شهر دمشق دارد، به گونه ای که این جاده ها به داخل منطقه غوطه شرقی و به طور مشخص به مناطقی می رسد که نبردهای سنگین در آنجا جریان دارد.
از این منظر، شبه نظامیان تلاش کردند که وارد عدرا شده و آن را به کنترل خود دربیاورند چرا که کنترل بر این شهر تنها راه رسیدن به شهر دمشق و محاصره آن می باشد.

ورود به شهر عدار همچنین به معنای کنترل بر راههای اصلی به سمت داخل غوطه شرقی و روستاهایی است که درآنجا نبرد شدیدی برای محاصره کردن نیروهای سوری در داخل آن جریان دارد.
گروه های مسلح در صورت کنترل این شهر می توانند کمک ها و پشتیبانی نظامی را به عناصر خود در مناطق اطراف برسانند. این امر همچنین می تواند فشار نظامی به شهر دمشق از طریق گلوله باران و عملیات نظامی وارد کند که در فاصله 20 کیلومتری قرار دارد.
واکنش سریع ارتش سوریه
در پی یورش عناصر مسلح و تکفیری به شهر عدرا و ارتکاب جنایتهایی فاجعه بار در این شهر ضد ساکنان آن، ارتش سوریه به سرعت واکنش نشان داد و سربازان خود را به این منطقه اعزام کرد؛ تا این منطقه مهم و کلیدی را از وجود تروریستها پاکسازی کند.
یک منبع نظام سوری در سخنانی مطبوعاتی گفت: یگان های ارتش سوریه عملیات خود را برای یورش به مقرها و محل های تجمع افراد مسلح جبهه النصره در مسیر عدار به ریف دمشق آغاز کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها