اتاق عمليات مخالفان سوریه در تركيه تشکیل شد

اتاق عمليات مخالفان سوریه در تركيه تشکیل شد
شنبه 23 آذر 1392 - 14:12

یک منبع سیاسی در ائتلاف مخالفان سوریه فاش كرد كه "احمد الجربا" رییس اين ائتلاف و فرماندهان نظامي و سیاسی، در مرز ترکیه با سوریه اتاق عملیات نظامی اضطراری تشکیل داده اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اين منبع سیاسی در ائتلاف مخالفان سوری گفت: درپي تسلط نیروهای تندروی "جبهه اسلامی" بر مقر ستاد و انبارهای سلاح گروه ارتش آزاد، احمد جربا و دیگر فرماندهان نظامی و سیاسی اتاق عملیات نظامی اضطراری در مرز سوریه و ترکیه تشکیل دادند.
این منبع افزود: علاوه بر نشست هاي فرماندهان نظامي ارتش آزاد با يكديگر، شماري سیاستمداران نيز در اين نشست ها شرکت کردند و جربا این نشست هاي مداوم را پشت سرهم پیگیری می کند.
بر اساس این گزارش، جربا همچنین در نشست هاي سياسي بين طیف های مختلف مخالفان سوریه در قاهره شركت و تصمیمات آنها را پيگيري مي كند چون ائتلاف ملی به عنوان گروه مخالف سوری از شرکت کنندگان در نشست "ژنو 2" خواهد بود.
اين منبع نشست هاي مخالفان در ترکیه و مصر را فشرده و ماراتوني توصيف كرد و گفت: گمان مي رود كه بين سياستمداران شركت كننده در نشست هاي قاهره شماري از اعضاي هيات هماهنگي و ساير جريان هاي سياسي شركت دارند.
احمد جربا چند روز پیش در کویت گفته بود که تلاشها برای متحد کردن مخالفان مسلح در سوريه از جمله "جبهه اسلامي" جریان دارد.
یاد اور می شود که به دنبال حمله افراد گروه افراطی "جیش الاسلام" به انبارهای سلاح گروه ارتش آزاد در منطقه بابسقا نزدیک گذرگاه مرزی باب الهوی با ترکیه و تصرف آن، مقامهای آمریکایی خاطرنشان کردند که "سلیم ادریس" رییس ستاد ارتش آزاد، ابتدا به ترکیه گریخت و سپس به قطر رفت. با این حال مسئولان ارتش آزاد فرار سلیم ادریس به قطر را تکذیب کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها