سیاستمدار ترکیه‌ای: اردوغان در خاورمیانه "مات" شد

سیاستمدار ترکیه‌ای: اردوغان در خاورمیانه
دوشنبه 25 آذر 1392 - 11:00

رهبر حزب دموکرات ترکیه با اشاره به عملکرد دولت اردوغان در عرصه سیاسی این کشور تاکید کرد حزب عدالت و توسعه ترکیه را در معرض خطر تجزیه قرار داده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "گل تکین اویسال" با انتقاد از سیاست‌های دولت اردوغان در عرصه داخلی و خارجی گفت: دولت اردوغان در هیچ زمینه‌ای موفق عمل نکرده و حاکمیت خود را بر روی مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه از دست داده است.


 

 

 

اویسال تصریح کرد: ترکیه در درون جغرافیایی پرتلاطم قرار گرفته و در معرض تجزیه شدن قرار دارد، امروز جریاناتی که در استان حکاری و یا استان دیاربکر در جریان است به خوبی روشن است.
وی با بیان اینکه دولت آنکارا حاکمیت خود را در این مناطق از دست داده است، گفت: سیاست دولت اردوغان در مقابل سوریه اشتباه از آب در آمد. اردوغان می‌خواست در خاورمیانه کیش بدهد، ولی مات شد.
رهبر حزب دموکرات در ادامه خاطرنشان کرد: دولتمردان ترکیه قبل از هر چیز باید دموکراتیک کار کنند و برای این کار باید قانون اساسی محصول کودتای 1980 را تغییر دهند.
وی افزود: با توجه به نزاع اردوغان با جماعت اسلامی گولن، روند مذاکرات صلح با پ.ک.ک و به بن بست کشیده شدن قانون اساسی جدید و نتایج سیاستهای خارجی آنکارا معلوم می‌شود که دولت اردوغان در هیچ عرصه‌ای موفق نبوده است.
منبع: خبرگزاری فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها