نقش اردوغان در اجرای پروژه خاورمیانه بزرگ

نقش اردوغان در اجرای پروژه خاورمیانه بزرگ
جمعه 29 آذر 1392 - 14:20

یکی از معاونان ارشد حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه گفت: اردوغان نخست وزیر ترکیه مجری پروژه خاورمیانه بزرگ آمریکا در منطقه است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "طغرل تورکش" با انتقاد از موضع گیری اردوغان علیه نظام سوریه تصریح کرد: اردوغان که با مطرح شدن احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت سوریه تبلیغات رسانه ای شدیدی به راه انداخته بود، اینک که دولت آمریکا به صراحت اعتراف کرده این سلاح‌ها توسط گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده استفاده شده، هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد.


 

 

 

وی خاطرنشان کرد که اینک با اعتراف صریح آمریکا افکار عمومی ترکیه منتظر اظهارات احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه اردوغان در این زمینه هستند.
تورکش تأکید کرد: سیاست خارجی دنبال شده از سوی دولت اردوغان با سیاست خارجی سنتی دولت ترکیه در تضاد است. به عقیده ما مشکلات سیاست خارجی ترکیه از دو منبع نشات می‌گیرد. یکی مشکلات ناشی از دولت حزب حاکم عدالت و توسعه به ریاست اردوغان و دیگری مشکلات ساختاری ناشی از دولت جمهوری ترکیه است. دولت اردوغان اشتباهات زیادی در عرصه سیاست خارجی در قبال سوریه، مصر و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) مرتکب شد، اما همه اینها را می‌توان با تغییر دولت جبران کرد.
تورکش در ادامه به سه چالش عمده دولت جمهوری ترکیه از بدو تاسیس اشاره کرد و گفت میثاق ملی، قبرس و مسئله قتل عام 1915 ارامنه سه مسئله اصلی ترکیه هستند.
وی تأکید کرد: در ترکیه حکومت‌ها بر سر کار می آیند و می‌روند، ولی ساختار دولت به قوت خود باقی می‌ماند. دولت اردوغان کاری به میثاق ملی ندارد و در واقع مجری پروژه خاورمیانه بزرگ آمریکا در منطقه است.

منبع: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها