آغاز نشست سه جانبه درباره اجلاس ژنو 2

آغاز نشست سه جانبه درباره اجلاس ژنو 2
جمعه 29 آذر 1392 - 18:53

نشست سه جانبه روسیه، آمریکا و اخضر الابراهیمی فرستاده سازمان ملل در سوریه برای برگزاری نشست مقدماتی اجلاس ژنو 2 آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گنادی گاتیلف و میخائیل بوگدانف معاونان وزیر خارجه روسیه و ویندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و رابرت فورد سفیر آمریکا در سوریه با اخضر الابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه در این نشست درباره برگزاری مقدمات اجلاس ژنو 2 بحث و گفت وگو کردند.

در این نشست بویژه مساله مشارکت ایران و عربستان در اجلاس ژنو 2 بررسی خواهد شد. همچنین مسئله حضور هیئت های گروههای مخالف در این اجلاس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

کشورهای شرکت کننده در اجلاس بین‌المللی صلح سوریه یکی از موارد مطرح شده در دیدار ابراهیمی با نمایندگان روسیه و آمریکا بود و شرکت کنندگان توافق کردند دیدارهای بعدی با حضور نمایندگان کشورهای

عضو دائم شورای امنیت و کشورهای همسایه سوریه برگزار شود.

پس از این نشست، در 22 ماه آینده نشست دیگری در سطح وزرای خارجه برای برگزاری نشست ژنو در شهر مونترو سوییس برگزار خواهد شد.

قرار است نمایندگان سایر کشورهای عضو دائم شورای امنیت، لبنان، اردن، عراق و ترکیه به عنوان کشورهای همسایه سوریه به نشست مزبور ملحق شوند.

احمد جربا رئیس گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه از "حضور دو گروه از کردهای سوریه در هیئت مخالف و طرفدار نظام سوریه در نشست ژنو 2 خبر داد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها