نظر سرکرده النصره درباره ژنو 2 در نخستین مصاحبه تلویزیونی

نظر سرکرده النصره درباره ژنو 2 در نخستین مصاحبه تلویزیونی
پنج‌شنبه 28 آذر 1392 - 22:14

سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده، پیشاپیش اعلام کرد که نتایج کنفرانس صلح درباره سوریه را که قرار است در ژانویه آینده در سوییس برگزار شود، نمی پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابومحمد الجولانی" در گفت وگویی اختصاصی با شبکه الجزیره قطر که تنها گفت وگوی رسانه ای او تاکنون بوده است، اظهار داشت: "نتایج کنفرانس ژنو 2 را به رسمیت نخواهیم شناخت، زیرا شرکت کنندگان در این کنفرانس، نماینده اشخاصی نیستند که خون و جانشان را فدا کرده اند."

وی ادعا کرد: شرکت کنندگان در این کنفرانس، نماینده هیچ کس نیستند و ما اجازه نخواهیم داد که بازی ژنو 2، امت را بفریبد.

سرکرده جبهه النصره که این روزها به صورت مستقیم با گروه تروریستی "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) وارد رقابت شده است، تاکید کرد که به دنبال ایجاد خلافت اسلامی در سوریه است و آن را با مشورت با سایر سازمان های اسلامی فعال در این کشور ایجاد خواهد کرد.

این نخستین بار است که سرکرده جبهه النصره، در مصاحبه ای تلویزیونی ظاهر می شود، به همین سبب خواهان مخفی ماندن جزئیات چهره اش شد به همین دلیل فقط چهره خبرنگار الجزیره قطر در این مصاحبه نمایش داده شد.

"تیسیر علونی" خبرنگار الجزیره قطر که مامور گفت وگو با این سرکرده القاعده بود، تاکید کرد که برای این مصاحبه تدابیر شدید امنیتی را پشت سر گذاشته است تا بتواند در مکانی در سوریه این گفت وگو را انجام دهد.

علونی که در سال 2001 مصاحبه ای تلویزیونی با "اسامه بن لادن" سرکرده معدوم القاعده انجام داده بود، تاکید کرد: تدابیر امنیتی که برای انجام این گفت وگو با آن مواجه شدم، بسیار شدیدتر از تدابیری بود که تیم امنیتی بن لادن در نظر گرفته بودند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها