مشخص شدن زمان برگزاری نشست ژنو درباره سوریه

مشخص شدن زمان برگزاری نشست ژنو درباره سوریه
دوشنبه 4 آذر 1392 - 18:47

العالم - سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: نشست ژنو 2 برای حل وفصل بحران سوریه، 22 ژانویه(دوم بهمن)، برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، بدون این که به نام کشورهای شرکت کننده در نشست ژنو 2 اشاره کند، گفت: با "پیام امید" به ژنو خواهیم رفت.

همزمان با تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای برگزاری هرچه سریعتر کنفرانس صلح ژنو 2، دوروز پیش منابع آگاه ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کردند که این ائتلاف از سازمان ملل خواسته برگزاری ژنو 2 را به تاخیر بیندازد.

برخی منابع در ائتلاف مخالفان سوریه نیز به خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کردند که این درخواست، با دعوت روسیه از ائتلاف مخالفان سوریه برای سفر به مسکو ارتباط دارد.

معارضان برای حضور در ژنو2 شرایطی از جمله تشکیل یک کمیته انتقالی با اختیارات کامل تعیین کرده بودند ، اما وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: هرکسی که با رویای تحویل گرفتن کلیدهای دمشق به ژنو 2 می‌آید فردی کودن است و سیاست را نمی‌فهمد و در رویا به سر می‌برد.

زعبی افزود که عامل اصلی تغییر فضای منطقه، مقاومت دولت سوریه و عدم سقوط و فروپاشی آن بوده است.

زعبی به قدرت ارتش سوریه در تحقق پیروزی در مواجهه با تروریسم اشاره کرد و گفت که اوضاع میدانی تغییر کرده است و به هیچ وجه به عقب برنمی‌گردد.

درهمین حال از سوریه نیز خبر می رسد که درگیری های سنگین بین ارتش سوریه و گروه های تروریستی در منطقه غوطه شرقی ادامه دارد.

به اعتراف دیدبان حقوق بشر سوریه در درگیری های امروز ارتش سوریه با گروه های مسلح در منطقه غوطه شرقی در استان ریف دمشق، ده ها بیگانه تروریست از جمله چند فرمانده آنها کشته شدند.

براساس این گزارش، ارتش سوریه پس از پاکسازی ارتفاعات استان ریف دمشق در حال پیشروی به سوی مزارع "ریما" است.

وی افزود: همچنین در نتیجه حمله ارتش سوریه به 3 مقر گروه های مسلح در منطقه "جوره الشیاح" در استان حمص، شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند. 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها