تازه‌ترین موضع اندیشمند بزرگ عرب درباره حزب‌الله

تازه‌ترین موضع اندیشمند بزرگ عرب درباره حزب‌الله
شنبه 30 آذر 1392 - 09:25

اندیشمند و پژوهشگر سرشناس عرب تأکید کرد، ورود حزب الله به شهر قصیر سوریه ضروری بود، و این کار مقاومت لبنان به هدف دفاع از خود صورت گرفت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "محمد حسنین هیکل" گفت، طرح ورود حزب الله به شهر قصیر در سوریه در همان زمان مطرح بود، و این امر نه تنها مسأله‌ای محرمانه‌ به شمار نمی‌آمد، بلکه آشکار بود.
حسنین هیکل در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار داشت: مشکلات دنیای عرب هنگامی آغاز شد که آن را به سنی و شیعه تقسیم کردیم؛ ما باید همه تحولات و حوادث سال 2013 را در نظر بگیریم زیرا در سال 2014 تقریبا با مسائلی سرنوشت ساز مواجه خواهیم شد. نمی توان همه مسائل را به همین صورت باقی گذاشت زیرا ما در آستانه فروپاشی قرار داریم؛ پس یا باید بأیستیم و یا اینکه زمین بخوریم.
این تاریخ دان عرب خاطرنشان کرد: حزب الله همچنان یکی از بازیگران اصلی و فعال در منطقه است و باید این موضوع را در نظر گرفت؛ هیچ کس نمی‌تواند حزب الله را گروهی تروریستی بداند؛ حتی سازمان ملل متحد نیز حزب الله را اینگونه خطاب نمی‌کند زیرا این حزب یکی از احزاب حاضر در صحنه سیاسی لبنان است.
وی افزود: موضوع ارتباط حزب الله با ایران به دلیل مسائل منطقه‌ای است و این امر مقبول و پذیرفتنی می‌باشد.
حسنین هیکل اظهار داشت که دبیرکل حزب الله لبنان پیامی را به او از جانب ایران برای سفر به این کشور جهت درک بهتر موضع ایران و لبنان و همچنین موضع شیعیان داده است؛ زیرا اکنون منطقه وارد کشمکشهایی بی‌فایده شده است.

پربیننده ترین خبرها