وزیر گارد ملی عربستان 100 هزار نیرو آماده می‌کند

وزیر گارد ملی عربستان 100 هزار نیرو آماده می‌کند
شنبه 30 آذر 1392 - 10:41

وزیر گارد ملی عربستان اعلام کرد، تعداد نیروی نظامی شورای همکاری 100 هزار نفر خواهد بود.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "متعب بن عبدالله" بعد از حضور در تمرین های نظامی گارد ملی عربستان به خبرنگاران مدعی شد: کشورهای شورای همکاری یک قدرت واقعی در منطقه خاورمیانه به شمار می روند.
این شاهزاده سعودی در ادامه ادعاهای خود خاطرنشان کرد: وحدت صف کشورهای شورای همکاری، همان قدرت واقعی در همه منطقه و برای ملت های عربی است.
"متعب بن عبدالله" همچنین به طرح پادشاه سعودی برای تشکیل اتحادیه کشورهای شورای همکاری اشاره کرد و گفت: تشکیل این اتحادیه، قدرتی برای تماس های خارجی ما و قدرت دفاعی و امنیتی و اقتصادی ما است.
وی افزود: درصورت درخواست مشارکت، گارد ملی عربستان آماده عضویت در نیروی نظامی کشورهای شورای همکاری است.
در همین راستا، یک منبع در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به روزنامه الشرق الاوسط گفت؛ کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تابعیت فرمانده فرماهدنی نظامی واحد کشورهای شورای همکاری را تعیین کرده اند و وی شخصی سعودی خواهد بود.

ادعای تشکیل این نیروی نظامی درحالی است که "سپر جزیره" که پیش از این به عنوان نیرویی برای حمایت از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در مقابل تهدیدهای خارجی تشکیل شده بود، فقط یک بار آن هم برای سرکوب خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین مورد استفاده قرار گرفت.

نظامیان سعودی که تحت پوشش نیروهای سپر جزیره به بحرین اعزام شدند، به بهانه حمایت از تأسیسات و زیرساختهای این کشور، به همراه نیروهای آل خلیفه برای سرکوب مردم بحرین به اقدامات خشونت آمیزی دست زدند.

رژیم سعودی همچنین برای سرکوب اعتراضهای مسالمت آمیز مردم عربستان در شرق این کشور که همزمان با انقلابها در کشورهای عربی شدت گرفت، نیروهای نظامی و مسلح خود را به این منطقه فرستاد و شماری از شهروندان عربستانی را به شهادت رساند.

پربیننده ترین خبرها