بحران بازداشت و شکنجه کودکان در بحرین

بحران بازداشت و شکنجه کودکان در بحرین
شنبه 30 آذر 1392 - 14:45

دبیر کل جمعیت وفاق ملی بحرین،ادامه بازداشت کودکان این کشور توسط نیروهای امنیتی و بدرفتاری با آنان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "شیخ علی سلمان" گفت: بزرگترین سازمان حقوقی یعنی عفو بین الملل، شانزدهم دسامبر 2013 گزارش مهمی را ارایه داد و در آن تاکید کرد که بازداشت کودکان و شکنجه و بدرفتاری با آنان به موضوعی عادی در بحرین تبدیل شده است.
وی افزود: دراین گزارش تاکید شده که رژیم بحرین با بازداشت کودکان کم سن و سال و زندانی کردن آنان، تعهدات بین المللی در زمینه حقوق بشر را نقض و بدان بی توجهی می کند.

شیخ علی سلمان خاطرنشان کرد: در این گزارش با اشاره به بستن چشمهای کودکان، ضرب و شتم و شکنجه شدن آنان در طول بازداشت تاکید شده و آمده است، رژیم بحرین برخی کودکان را با تهدید به تجاوز، مجبور به اعتراف می کند.
شیخ سلمان اظهار داشت: در این گزارش به بازداشت  110 کودک 13 الی 18 ساله اشاره شده و از سازمان عفو بین الملل نیز خواسته شده تا کودکان زیر 18 سال آزاد شوند و تحقیقاتی در باره اخبار شکنجه و بدرفتاری با کودکان و همچنین نقض قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشری انجام شود .
وی افزود: رژیم بحرین با زمان پیش نمی رود و قوانین این کشور فقط نگاشته می شود بدون اینکه اجرایی شود بنابراین نمی تواند نیازهای جامعه را برطرف کند و هیچ ارزشی در جوامع بین المللی ندارد بلکه موجب افزایش جنایتها می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها