عفوبین الملل بحرین را به شکنجه کودکان متهم کرد

عفوبین الملل بحرین را به شکنجه کودکان متهم کرد
دوشنبه 25 آذر 1392 - 08:51

سازمان عفو بین الملل بحرین را به شکنجه کودکان بازداشت شده متهم کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل مقامات بحرین را به شکنجه کودکانی متهم کرد که در اعتراضات مسالمت آمیز از سال 2011 بازداشت شده اند.

این سازمان در بیانیه ای خاطرنشان کرد، دهها کودک بازداشت شده طی دو سال گذشته کتک خورده و شکنجه شده اند، و برخی از آنها به تجاوز تهدید شده اند تا از آنها اعتراف گرفته شود.

"سعید بومدوحه" معاون مدیر این سازمان در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: مقامات بحرین با بازداشت و زندانی کردن مظنونان کم سن و سال، آشکارا تعهدات بین المللی خود را در زمینه حقوق بشر نقض می کنند.  

وی افزود همه کودکانی که سن شان کمتر از 18 سال است و هیچ جرمی مرتکب نشده اند باید فورا آزاد شوند.    

"بومدوحه" از مقامات منامه خواست درباره همه شکایتها درخصوص شکنجه و بدرفتاری تحقیق کنند.

به گفته این سازمان، دستکم 110 کودک 16 و 18 ساله هنگام بازجویی یا محاکمه به علت شرکت در تظاهرات علیه دولت به زندان "درای داک" منتقل شده اند؛ درحالیکه این زندان برای بزرگسالان است.

این سازمان اشاره کرد کودکانی که سن شان کمتر از 15 سال است در زندان کم سن و سالها محاکمه می شوند و بعد از اینکه مددکاران اجتماعی کارشان را به پایان می رسانند و آنها در اختیار پلیس قرار می گیرند، شب مورد تعرض قرار می گیرند.

این سازمان اعلام کرد بحرین در ماه اگوست قانون را درباره حقوق کم سن و سالها اصلاح کرد و براساس آن پدر کودکی که در تظاهرات شرکت می کند، مجازات می شود یا جریمه می پردازد.

بو مدوحه اظهار داشت دولت بحرین ادعای احترام گذاشتن به حقوق بشر دارد اما به طور مستمر تعهدات بین المللی خود را با روی آوردن به اقدامات شدید مانند احکام زندانی که علیه کم سن و سال ها صادر می کند، زیر پا می گذارد.  

این سازمان همچنین گفت بحرین منشور سازمان ملل متحد را درباره حقوق کودک امضا کرده است و این منشور علنا شکنجه یا هرنوع بدرفتاری را ممنوع اعلام کرده است.

سازمان عفو بین الملل از بحرین خواست احکام جایگزین مانند خدمات اجتماعی را در رابطه با کودکانی که جرمی مرتکب می شوند به کار گیرد. 

پربیننده ترین خبرها