تلاش الجزایر برای جذب جنبش انصار الدین

تلاش الجزایر برای جذب جنبش انصار الدین
سه شنبه 3 دی 1392 - 11:27

دولت الجزایر به سران جنبش انصار الدین پیشنهاد داد که در مقابل حل وفصل مسائل آنها با دولت های مالی و فرانسه، سلاح خود را زمین گذاشته و از حمایت از شبکه القاعده و گروه التوحید والجهاد دست بردارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت الجزایره همچنین به ایاد عالی رئیس جنبش انصارالدین پیشنهاد داد که در صورت تسلیم شدن، به وی پناهندگی سیاسی خواهد داد.
روزنامه الجزایری الخبر در همین رابطه گزارش داد: فرستادگان جنبش انصارالدین که همچنان با ارتش مالی و نیروهای فرانسوی می جنگند، پیشنهادهای دولت الجزایر را دریافت کرده اند. این پیشنهادها در چارچوب یک نقشه راه برای آتش بس بین جنبش انصارالدین و ارتش مالی درمقابل استفاده این جنبش از حضور سیاسی در صحنه و عفو اعضای آن مطرح شد.
رئیس جنبش انصارالدین ایاد غالی کنسول سابق مالی در عربستان است.
همزمان برخی منابع تماس های اخیر بین جنبش انصارالدین و الجزایر را به پیشرفت مذاکرات برای آزادی دیپلمات های الجزایری ربوده شده در شمال مالی مرتبط دانستند.
این روزنامه نوشت: شماری از سران بلندپایه جنبش انصارالدین که نماینده جریان سلفی جهادی در منطقه ازواد است به مذاکرات با نمایندگان دولت الجزایر از جمله کارمندان بلندپایه وزارت خارجه و افسران امنیتی درباره چند پرونده ادامه می دهند که مهمترین آن،  آتش بس دایم بین این جنبش وارتش مالی در مقابل عفو اعضای جنبش و پیوستن آنها به فرایند سیاسی در جمهوری مالی است.

دولت الجزایر تمایل دارد که از نفوذ جنبش انصارالدین برای فشار جهت آزادی دیپلمات های الجزایری ربوده شده از آوریل سال 2012 میلادی از سوی جنبش التوحید و الجهاد استفاده کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها