مصر: مواضع حماس، ارزش پاسخگویی ندارد

مصر: مواضع حماس، ارزش پاسخگویی ندارد
شنبه 7 دی 1392 - 19:53

"هانی صلاح" سخنگوی دولت مصر در واکنشی تند به اظهارات اخیر "محمود الزهار" از رهبران حماس در حمایت از اخوان المسلمین، گفت: مصر بزرگ‌تر از آن است که به این قبیل موضع‌گیری‌های بی‌ارزش پاسخ بدهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمود الزهار از رهبران جنبش حماس که تابعیت مصری نیز دارد، در پاسخ به تصمیم دولت مصر به نخست وزیری "حازم الببلاوی" مبنی بر تروریستی خواندن گروه اخوان المسلمین، گفته بود: کسانی که این تصمیم را اتخاذ کرده اند، افرادی ساده لوح هستند که نمی توانند میان اخوان المسلمین مصر و سازمان جهانی جماعت اخوان المسلمین، تفاوت قائل شوند.

هانی صلاح سخنگوی دولت مصر در گفت وگو با "الیوم السابع" با بیان این که تصمیم دولت مصر امری داخلی است و کسی حق ندارد در امور داخلی مصر دخالت کند، تاکید کرد که این تصمیم در راستای منافع و امنیت ملی کشور اتخاذ شده است. 

هیئت وزیران دولت موقت مصر چهارشنبه گذشته جماعت "اخوان المسلمین" را بر اساس ماده 86 قانون مجازات، به عنوان یک "سازمان تروریستی" اعلام کرد. بر این اساس، همه فعالیت‌های اخوان المسلمین ممنوع شده و این گروه حتی اجازه برگزاری تظاهرات را نیز ندارد.

بر اساس تصمیم جدید، کسانی که عضو اخوان‌المسلمین باشند، به آن کمک مالی کنند یا به ترویج این گروه کمک کنند، با مجازات روبرو خواهند شد.

خوان‌المسلمین این اقدام دولت مصر را به شدت محکوم کرد و آن را تصمیمی بی‌ارزش از سوی دولتی غیرقانونی خواند. پس از اعلام این تصمیم، درگیری هایی بین حامیان اخوان و دولت مصر رخ داد.

پس از خلع مرسی از قدرت، روابط دولت جدید مصر با حماس که در دوران حکومت اخوان المسلمین از رونق خوبی برخوردار بود، به شدت تنش آلود شده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها