درگیری با گروههای مسلح در استان الانبار عراق

درگیری با گروههای مسلح در استان الانبار عراق
دوشنبه 9 دی 1392 - 16:23

العالم - درگیری های روز دوشنبه میان نیروهای امنیتی و گروههای مسلح در استان الانبار عراق ، موجب کشته شدن یک فرد مسلح شد.

این درگیری ها پس ازآن آغاز شد که نیروهای عراقی با همکاری شورای استانداری الانبار به برداشتن خیمه های تحصن کنندگان در استان الانبار اقدام کردند.

عملیات نظامی نیروهای عراقی ضد تروریست ها و گروه های تکفیری در صحرای الانبار با حمایت گروه های سیاسی و حمایت های گسترده مردمی درحال اجراست.

به گزارش پایگاه"سی.ان.ان"، وزارت دفاع عراق اعلام کرده است که برخی از خیمه های تحصن در میادین استان الانبار توسط " عناصر تروریستی " با هدف منفجر شدن هنگام برداشتن خیمه ها از سوی نیروهای پلیس عراق ، بمب گذاری شده است.

" محمد العسكري " مشاور اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق به تلویزیون عراق گفت : نیروهای ارتش عراق دراین عملیات مشارکت نکردند.

العسکری افزود برداشتن خیمه های تحصن از میادین استان الانبار بعد از توافق میان " سعدون الدليمي " کفیل وزیر دفاع و روحانیون و بزرگان قبایل صورت می گیرد.

وی افزود میادین تحصن به کانون تهدید و مرکز برای تروریست های وابسته به القاعده تبدیل شده است".

العسكري افزود اطلاعات موجود نشان می دهد که بیش از 30 نفر از عناصر وابسته به القاعده قبل از ورود پلیس از میدان تحصن فرار کرده بودند.

شبکه العراقیه امروز اعلام کرد که عشایر استان الانبار حمایت خود را از نیروهای امنیتی در تعقیب گروه های تندرو اعلام کرده اند و از تصمیم برداشتن خیمه های تحصن حمایت می کنند.

نوری مالکی نخست وزیر عراق یک هفته پیش تهدید کرد که بعد از پایان مهلت دولت به تحصن کنندگان برای خارج شدن از میادین تحصن ، دولت به هر شکلی ، میادین را از تحصن کنندگان خالی خواهد کرد.

نیروهای امنیتی عراق عملیات موسوم به "انتقام از خون فرمانده محمد" را در صحرای الانبار برای تعقیب عناصر داعش و گروه های تندرو به اجرا گذاشته اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها