مالکی: چادرهای تحصن مرگ و فتنه صادر می کردند

مالکی: چادرهای تحصن مرگ و فتنه صادر می کردند
چهارشنبه 11 دی 1392 - 18:36

العالم - نخست وزیر عراق تاکید کرد: دولت به دلیل وجود برخی ابهامات با تاخیر اقدام به برچیدن چادرهای تحصن الانبار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم نوری مالکی در سخنرانی هفتگی گفت: چادرهای فتنه که مرگ، ویرانی و تخریب را به همه استان های عراق صادر می کرد با تدابیری که اندیشیده شد بدون خونریزی برچیده شد.

وی افزود: چادرهای میدان تحصن در الرمادی در حالی برچیده شد که به مرکز مدیریت تروریسم تبدیل شده بود و همه شهروندان به این باور قطعی رسیده بودند که آنجا به محل امنی برای برنامه ریزی اقدامات تروریستی و آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده تبدیل شده بود.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت: ارتش عراق در همه استان ها حضور دارد به طوری که پیش از این به بصره رفته بود؛ اما آن زمان کسی به اعزام ارتش به آنجا اعتراض نکرد. از این رو اعتراض های کنونی نشانگر وجود [انگیزه های] طایفه گری و هدف از آن محدود کردن ارتش است.

مالکی تاکید کرد: ارتش نیرویی برای حفاظت از کل خاک عراق است. این ارتش، ارتش نخست وزیر یا شیعه و یا ارتش اهل سنت، کردها، مسیحی ها و ... نیست. ارتش باید هر جا که شرایط اقتضا کند حضور یابد.

نخست وزیرعراق افزود: عملیات الانبار برای تعقیب گروه تروریستی "حکومت اسلامی عراق و شام" (داعش) طبق چارچوب و اهداف ترسیم شده ادامه خواهد یافت.

در پي توافق وزير دفاع عراق با سران قبايل و شوراي استانداري الانبار مبنی بر برچيده شدن چادرهاي تحصن کنندگان القاعده، روز سه شنبه (10 دی ماه) این چادرها برچیده شد.

براساس گفته هاي نيروهاي امنيتي، سران قبايل و اعترافات منتشر شده اعضاي دستگير شده القاعده، اين چادرها به محلي براي جذب و ساماندهي نيروهاي تروريستي القاعده تبديل شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها