نماینده مستعفی عراق: استعفا شتابزده بود

نماینده مستعفی عراق: استعفا شتابزده بود
چهارشنبه 11 دی 1392 - 20:07

العالم - یکی از نمایندگان مستعفی "ائتلاف المتحدون" در پارلمان عراق با بیان این که گفت وگوها برای حل قانونی بحران عراق ادامه دارد، گفت: تصمیم استعفای دسته جمعی نمایندگان پارلمان، شتابزده و نسنجیده بود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، "عبد ذیاب العجیلی" در مصاحبه با شبکه اطلاع رسانی عراقی"IMN"  خاطرنشان کرد: اهالی الانبار از نمایندگان خود می خواستند گامی عملی بردارند و به همین علت چاره ای جز تصمیم به استعفا نبود هرچند که این تصمیم  شتابزده بود.

وی افزود: رایزنی ها برای حل قانونی بحران ادامه دارد و انتظار می رود که این بحران در سریع ترین زمان در چارچوب قانون خاتمه یابد.

از سوی دیگر ائتلاف المحتدون در پارلمان عراق ضمن مثبت ارزیابی کردن عقب نشینی ارتش از الانبار تاکید کرد که نمایندگان مستعفی این ائتلاف تا آزادی احمد العلوانی نماینده بازداشت شده و برآورده شدن خواسته های تحصن کنندگان، به استعفای خود ادامه می دهند.

"ظافر العانی" سخنگوی این ائتلاف تصمیم نوری مالکی، نخست وزیر عراق، برای عقب نشینی ارتش از استان الانبار را گامی مثبت در مسیری صحیح اما ناکافی توصیف کرد و خواهان کمک به این استان و برطرف کردن نیازهای آن شد.

وی گفت: به محض این که احساس کنیم اقدامات عملی در مسیر برآورده کردن خواسته های تظاهرکنندگان برداشته شده است، با قاطعیت با نخست وزیر همکاری خواهیم کرد.

اعضای ائتلاف متحدون به ریاست اسامه النجیفی، رییس پارلمان عراق، روز دوشنبه گذشته در اعراض به رویدادهای الانبار به صورت دسته جمعی از پارلمان استعفا کردند و صالح المطلک، معاون نخست وزیر عراق، نیز خواهان استعفای دسته جمعی اعضای کابینه و پارلمان شده بود.

نوری مالکی نخست وزیر عراق نیز در بیانیه ای از گروه های سیاسی که نمایندگانشان از  پارلمن استعفا کرده اند خواست، از این تصمیم صرف نظر کنند و از اتخاذ مواضعی که به تروریسم کمک می کند، بپرهیزند.

در پي توافق وزير دفاع عراق با سران قبايل و شوراي استانداري الانبار مبنی بر برچيده شدن چادرهاي تحصن کنندگان القاعده، روز سه شنبه (10 دی ماه) این چادرها برچیده شد.

براساس گفته هاي نيروهاي امنيتي، سران قبايل و اعترافات منتشر شده اعضاي دستگير شده القاعده، اين چادرها به محلي براي جذب و ساماندهي نيروهاي تروريستي القاعده تبديل شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها