رسانه های عربی درصدد کشاندن پای ایران به درگیریهای عراق

رسانه های عربی درصدد کشاندن پای ایران به درگیریهای عراق
چهارشنبه 11 دی 1392 - 22:25

العالم - یک روزنامه کویتی مدعی شد : ایران به نخست وزیرعراق پیشنهاد کرده است در صورت گسترش درگیری ها میان نیروهای امنیتی عراق و گروهک تروریستی داعش، آماده است کمک های نظامی و لجستیک خود را به دولت عراق ارایه کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه "السیاسة" این خبر را به نقل از منبعی که به اسم آن اشاره ای نکرده و تنها از آن به عنوان "یک عضو برجسته جریان صدر" عراق یاده کرده است، نوشت: ایران به مالکی پیشنهاد کرده است که در صورت گسترش درگیری ها میان تروریست ها و نیروهای امنیتی به دیگر شهرهای بزرگ عراق آماده ارایه هر گونه کمک نظامی و لجستیک به این کشور است.

"این نشریه کویتی ادعا کرد: مالکی در انتخاب گزینه نظامی برای الانبار دو نکته را مد نظر داشته است: نخست وعده های مقام های ایرانی که گفته اند تهران در صورت خارج شدن اوضاع از کنترل نیروهای ارتش عراق و پیش روی تروریست ها به سمت جاده فلوجه – بغداد از دو راه هوایی و زمینی سلاح و تجهیزات جنگی برای نیروهای عراقی ارسال خواهد کرد.برخی از افراد در ایران نیز وعده داده اند که اگر تحولات میدانی اقتضا کند درست مانند آنچه در سوریه اتفاق افتاد نیروهای حزب الله به عراق اعزام شوند. دوم مالکی به این جمع بندی رسیده است که درگیری های الانبار منجر به افزایش شکاف میان عشایر هوادار روریارویی با دولت و هواداران آتش بس و مذاکره و سازش با دولت خواهد شد.

السیاسة به نقل از منبعی که از آن به عنوان"عضو ارشد جریان صدر" یاد می کند، افزود: نظام بشار اسد معتقد است پیروزی نظامی مالکی در الانبار ضربه ای روحی و نظامی به تروریست های سوریه خواهد زد؛ صحراهای استان الانبار - به عنوان گذرگاه سلاح و تروریست به سوریه- باعث نگرانی نظام سوریه شده است.

این درحالی است که به نوشته السیاسة ناکامی نیروهای دولتی در الانبار و تسلط تروریست ها بر این استان و مرز با سوریه کاملا نتایج عکسی را به دنبال خواهد داشت و این چیزی است که به ادعای السیاسه مالکی و ایران و سوریه از آن بیم دارند.

گفتنی است برخی پایگاه های خبری دیگر نیز ادعاهای مشابهی را این بار به نقل از " یک عضو برجسته مجلس اعلای اسلامی عراق" مطرح کردند.

شبکه اسکای نیوز در این زمینه نوشت: یک عضور ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق به این شبکه گفته است ایران به مالکی پیشنهاد استقرار نیروهایی مشترک از ارتش عراق و 10 هزار نیروی سپاه پاسداران در مکان های مختلف عراق ارایه کرده است که شامل استقرار در مرزهای عراق و سوریه، در بین دو استان الانبار و کربلا در صحرای النخیب - محل انتقال سلاح، مواد منفجره و تروریست ها به عراق" و مابین مرزهای الانبار و پایتخت عراق (بغداد) – که بیشترین سهم را از حملات القاعده و بعثی ها دارد ـ می شود.

روزنامه السیاسه از جمله روزنامه های عرب زبان منطقه است که همواره سیاست ضد ایرانی داشته و در دوران صدام حسین از سیاست های تجاوزکارانه و توسعه طلبانه صدام علیه ایران حمایت می کرد. این روزنامه حتی پس از اشغال کویت توسط صدام و سپس آزاد سازی آن نیز سیاست های ضد ایرانی خود را دنبال کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها