عضو جنبش فلسطینی فتح:

اسیران بازداشت شده قبل از اسلو باید آزاد شوند

اسیران بازداشت شده قبل از اسلو باید آزاد شوند
چهارشنبه 11 دی 1392 - 22:26

عضو جنبش فتح گفت: رژیم صهیونیستی باید اسرای فلسطینی را که قبل از توافقنامه اسلو بازداشت شده اند، آزاد کند.

"زیاد ابوعین" روز چهارشنبه درگفت وگو با شبکه العالم، با بیان این که رژیم صهیونیستی شرایط دشواری برای آزادی اسرا بویژه اسرای مناطق اشغالی سال 1948 تعیین کرده است، خاطرنشان کرد: 13 اسیر فلسطینی سرزمین های اشغالی سال 1948 و نیز شماری از اسرای قدس و کرانه باختری همچنان در زندان های اشغالگران به سر می برند.

وی افزود: 32 اسیر فلسطینی بازداشت شده قبل از توافقنامه اسلو بویژه اسرای 48 همچنان در زندان های رژیم اشغالگر به سر می برند و این درحالی است که بر اساس توافقنامه بین تشکیلات خودگران و دولت آمریکا باید این اسرا آزاد شوند.  

ابوعین گفت: براساس این توافقنامه که با موافقت طرف صهیونیستی صورت گرفت، فلسطینی ها نباید برای آزادی این دسته از اسرا به سازمان های بین المللی مراجعه کنند زیرا طرف آمریکایی تعهد کرده است که 104 اسیر فلسطینی قبل از توافقنامه اسلو که شامل اسرای 48 نیز می شود، در زمان مذاکرات آزاد شوند.

وی اظهار کرد که تا کنون 78 اسیر فلسطینی از 104 نفر آزاد شده اند و طرف های آمریکایی و صهیونیستی ملزم به آزادی 26 اسیر باقی مانده هستند.

این عضو جنبش فتح، تلاش رژیم صهیونیستی به منظور بهره برداری از پرونده اسرای 48 برای فشار بر طرف آمریکایی با هدف آزادی جاناتان بولارد جاسوس بازداشت شده موساد در آمریکا را علت آزاد نشدن اسیران فلسطینی سال 48 بیان کرد.

tt-1-11:39   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها