2 کشته در جدیدترین ناآرامی های مصر

2 کشته در جدیدترین ناآرامی های مصر
پنج‌شنبه 12 دی 1392 - 09:29

در جدیدترین ناآرامی ها و درگیریها بین نیروهای امنیتی و طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر در شهر اسکندریه 2 نفر کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ناصر العبد رئیس اداره آگاهی اسکندریه و یک منبع پزشکی گفتند: این دو نفر براثر اصابت گلوله های جنگی در جریان تظاهرات طرفداران مرسی کشته شدند.
به گفته منابع امنیتی، در جریان این درگیریها یک افسر و دو سرباز به همراه یک تظاهرات کننده مجروح شدند. شاهدان عینی گفتند: درگیری هنگامی روی داد که نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور تلاش کردند تا تظاهرات را متفرق کنند و طرفداران مرسی نیز به سمت آنها سنگ و گلوله های ساچمه ای شلیک می کردند.
ائتلاف حمایت از محمد مرسی اسامی دو تظاهرات کننده را احمد عبدالبدیع و مصطفی حمروش عنوان کرد.
درگیری‌هایی نیز روز گذشته درشهر قاهره و شهر الزقازیق مرکز استان الشرقیه روی داد که زادگاه محمد مرسی است و نیروهای امنیتی مصر به سوی تظاهر‌ کنندگان گاز اشک‌آور پرتاب کردند.
ارتش مصر چند ماه پیش محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور را عزل و دولت جدیدی را منصوب کرد و از آن زمان طرفداران مرسی و گروه اخوان المسلمین با آمدن به خیابانها بر بازگشت وی به قدرت تاکید و اقدام ارتش را کودتا علیه مشروعیت می دانند. در درگیری های نیروهای امنیتی و طرفداران مرسی تاکنون صدها نفر کشته یا زخمی شده اند. دولت مصر اخیر گروه اخوان را سازمانی تروریستی خواند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها