قوانین سختگیرانه نماز جماعت در عربستان اصلاح می شود

قوانین سختگیرانه نماز جماعت در عربستان اصلاح می شود
پنج‌شنبه 12 دی 1392 - 20:25

کمیته موسوم به "امر به معروف و نهی از منکر" عربستان از اجبار مغازه داران برای حضور در نماز جماعت دست می کشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مطبوعات عربستانی نوشتند: شیخ عبداللطیف آل شیخ رئیس کمیته امر به معروف و نهی از منکر که به عنوان "پلیس دینی" شناخته می شود، گفت: این کمیته، از شدت قوانین مربوط به بستن مغازه ها و شرکت ها برای اقامه نماز خواهد کاست.

به نوشته روزنامه انگلیسی زبان "عرب نیوز"، آل شیخ که به دستور پادشاه عربستان به عنوان رئیس کمیته امر به معروف و نهی از منکر منصوب شده است، در اظهاراتی تلویزیونی تأکید کرد: به نظر من نیازی به بستن مغازه ها و شرکت ها به مدت نیم ساعت برای اقامه نماز وجود ندارد.

رئیس کمیته امر به معروف، در روندی بر خلاف عرف جاری در عربستان سعودی که در آن بر بسته شدن همه مغازه ها و شرکتها و حتی داروخانه ها و درمانگاه ها هنگام اذان پافشاری می شود، گفت: کارگران می توانند به جای رفتن به مساجد، در مغازه ها و اماکن کار خود نماز بخوانند.

رئیس کمیته امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده است که در مدت ریاست خود بر این کمیته، تسامح و نرمش بیشتری را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

کمیته موسوم به امر به معروف و نهی از منکر عربستان، نهادی دینی است که در سال 1940 تاسیس شد، اما اقدامات خودسرانه اعضای آن، سبب شد از اواخر ماه نوامبر سال گذشته میلادی، تهیه فهرستی برای اختیارات و صلاحیت های اعضای این کمیته در دستور کار قرار گیرد.

اقدامات سختگیرانه و تعقیب و گریزهای عناصر این کمیته که همواره با ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان عربستانی همراه بوده، تا کنون به کشته شدن چند نفر در این کشور منجر شده است.

26

پربیننده ترین خبرها