رنج خبرنگارفرانسوی از نژادپرستي در کشورش

رنج خبرنگارفرانسوی از نژادپرستي در کشورش
جمعه 13 دی 1392 - 09:42

العالم - يك خبرنگار مشهور فرانسوي از برخورد نژادپرستانه مردم كشورش به خاطر ازدواج وي با يك بازيگر فرانسوي مغربي تبار به شدت انتقاد كرد و گفت: فرانسه يك كشور نژادپرست است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، خانم " ملیسا ثیریو " گفت كه از برخورد نژادپرستانه مردم با خودش به خاطر ازدواج با جمال دبوز بازيگر فرانسوي مغربي تبار رنج مي برد.

وی در گفت وگو با مجله پاري مچ افزود: فرانسه كشوري نژادپرست است.

اين خبرنگار سابق شبكه تلويزيوني "ام 6" گفت: از زماني كه با جمال دبوز ازدواج كردم با برخورد نژادپرستانه مردم روبرو شده ام و از رفتار برخي از فرانسوي ها با خودم احساس اندوه عميقي دارم.

وي افزود: بله من از نژادپرستي رنج مي برم زيرا هفته اي نيست كه نامه اي دريافت نكنم و مرا در آن متهم نكرده باشند  كه با ازدواجم با يك فرد معلول عرب كه حتي نمي تواند دو جمله فرانسوي را بدون اشتباه بگويد، به فرانسه اهانت كرده ام.

وي كه دنياي تلويزيون را رها كرده تا به توليد فيلم درباره زندگي اقليت ها و كساني كه تريبوني براي بيان ديدگاههاي خود ندارند، بپردازد افزود: از دريافت اين نامه ها متاثر شده ام بويژه كه برخي از آنها مي گويند كه همسرم بزودي به خاطر معلوليت خواهد مرد.

اين خبرنگار فرانسوی گفت: اوايل نمي توانستم به خاطر اين نامه ها و انتقادها بخوابم اما با مرور زمان ياد گرفتم كه به اين مسائل زياد اهميت ندهم و همسرم به من ياد داد كه فاصله خودم را با گفته هاي برخي از مردم حفظ كنم و ازدواجم با يك مرد عرب معلول بسياري از مردم را ناراحت كرده است.

وي افزود: جمال هميشه به من مي گويد كه فرانسه يك كشور نژادپرست نيست اما من با او هم نظر نيستم زيرا تنها به يك علت از برخورد نژادپرستانه رنج مي برم و آن هم اين است كه زندگي با جمال را انتخاب كرده ام.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها