آیا انفجار تروریستی بیروت پیامی به حزب الله است؟

آیا انفجار تروریستی بیروت پیامی به حزب الله است؟
جمعه 13 دی 1392 - 21:50

این بار خشونت سیاه و حمله تروریستی، منطقه "حاره حریک" در ضاحیه جنوب بیروت را هدف قرار داد و انفجار به کشته و زخمی شدن عده ای و وارد شدن خسارات به چند ساختمان در خیابان العریض انجامید.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، عامل انتحاری با یک دستگاه خودروی "گراند چروکی" و 20 کیلوگرم مواد منفجره دست به انتحار زد تا به اصطلاح پیامی را به این منطقه مسکونی برساند. 
یک شاهد عینی به خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم گفت: پس از شنیده شدن صدای انفجار خودروی من لرزید، از آن بیرون آمدم و به سرعت دویدم، دیدم مردم به راست و چپ می روند.
تحقیق درباره مسیر عبور خودرو آغاز و گفته شد 10 روز قبل بمب گذاری شده بود، تصویر اولیه نشان داد یک انتحاری خود را منفجر کرد، صاحبان خودرو وابسته به گروه الاطرش از عرسال بودند که انفجارهای قبل در ضاحیه را انجام داده بودند.  
به رغم آنکه تمام گروه های سیاسی این انفجار را محکوم کردند اما مردم منطقه خشمگینند.
یک شهروند لبنانی گفت: وقتی برای حق می جنگی بدان که حق پیروز می شود این تمام ماجراست، کسی غیر از این فکر نمی کند، اینگونه نیست که اگر یک انفجار در ضاحیه (جنوب لبنان) صورت گرفت، معنایش آن است که به حزب الله پیام داده شده که ضعیف است، هرگز اینگونه نیست. 
دیگری گفت: این انفجار کار گروه 14 مارس (گروه طرفدار غرب) است. بدون شک این تروریسم سیار است که لبنان به رغم تمام تدابیر امنیتی در آن گرفتار شده است. 
سخن در این باره بسیار زیاد است اما سوال اصلی آن است که آیا لبنان به صحنه نبرد مستمر تبدیل خواهد شد. 
درانفجار تروریستی روز پنجشنبه(12 در ماه) در ضاحیه (جنوب) بيروت مهاجمان نخستين ساختمان بازسازي شده پس از جنگ ژوییه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، را هدف قرار دادند.
در این حمله تروریستی که پس از دستگیری "ماجد الماجد" سرکرده گروه تروریستی مسوول حمله به سفارت ایران در بیروت، صورت گرفت، 6 نفر کشته و 20 نفر دیگر مجروح شدند.

MKH-3-10:31

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها