آماده‌باش نیروهای "پیشمرگه" برای مقابله با داعش

آماده‌باش نیروهای
يکشنبه 15 دی 1392 - 11:37

وزارت "پیشمرگه" در منطقه کردستان عراق از آماده باش نیروهای خود به منظور جلوگیری از پیشروی و ورود افراد مسلح "داعش" به این منطقه خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر "جبار یاور" دبیر کل وزارت "پیشمرگه" در منطقه کردستان عراق گفت: نیروهای پیشمرگه برای جلوگیری از ورود افراد مسلح به مناطقی مانند دیاله، صلاح الدین، کرکوک و بخشی از نینوا به حال آماده باش در آمدند و برای این منظور کمربند امنیتی ایجاد کرده اند.
وی افزود: نیروهای ما پیش از این نیز با هماهنگی وزارت دفاع در برخی مناطق مستقر شده بودند، اما پس از حوادث اخیر در منطقه غرب میزان آمادگی نیروها تقویت و تشدید شد. این نیروها برای جلوگیری از ورود افراد مسلح به منطقه کردستان تلاش خواهند کرد.
سایت شبکه عراقی "سومریه نیوز" به نقل از یک منبع نظامی تأکید کرد، مسئولان امنیتی منطقه کردستان عراق طی دو روز گذشته در جلسه ای با حضور نمایندگانی از سفارت آمریکا در مورد استقرار شمار بیشتری از نیروهای پیشمرگه در مناطق متشنج در حومه موصل و جنوب غربی کرکوک و مناطق مشخصی از دیاله و صلاح الدین به توافق رسیدند.

ارتش عراق از حدود دو هفته قبل عملیات گسترده ای را در استان الانبار برای سرکوب عناصر گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" وابسته به القاعده آغاز کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها