کلاهبرداری بزرگ افسران آمریکایی پس از 11 سپتامبر

کلاهبرداری بزرگ افسران آمریکایی پس از 11 سپتامبر
چهارشنبه 18 دی 1392 - 16:01

۱۰۶ نفر از جمله گروهی از افسران پلیس نیویورک و مقامات برخی دستگاه ها به اتهام "کلاهبرداری بزرگ" شامل صدها میلیون دلار که به حادثه پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مربوط می‌شود، بازداشت شده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرهای منتشر شده در رسانه های آمریکایی حاکی است که علاوه بر نیروهای پلیس، آتش‌نشانان و مقام‌هایی دیگر نیز در میان بازداشت‌شدگان‌ هستند.
بسیاری از بازداشت‌شدگان متهم‌ هستند که پس از حملات یازده سپتامبر "به دروغ" خود را مستحق دریافت سالیانه ده‌ها هزار دلار بیمه ازکار افتادگی معرفی کرده‌اند، در حالی‌که مشکلی نداشته و مشغول زندگی عادی بوده‌اند.
این افراد سالیانه به‌طور میانگین بین ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار از صندوق خدمات اجتماعی به بهانه دچار شدن به "مشکلات شدید روانی" و یا دیگر مسایلی که به پیامدهای حملات یازده سپتامبر مربوط می‌شد، دریافت می کردند، درحالی‌که تحقیقات نشان داد آنان با چنین "مشکلاتی" مواجه نیستند.
۸۰ نفر از بازداشت‌شدگان از نیروهای پیشین پلیس یا آتش‌نشانی شهر نیویورک هستند.
در این میان شبکه‌ای از افراد با جعل مدارک، دریافت رشوه، فریب بیمه و کلاه‌برداری‌های دیگر نیز وجود داشته‌اند که بیش از یک دهه، با کلاهبرداری "صدها میلیون دلار" از مالیات شهروندان در صندوق بیمه خدمات اجتماعی را به دست آورده‌اند.
بازداشت‌شدگان آموزش دیده بودند که چگونه در آزمون‌های روان‌شناسی تقلب کنند، حملات روحی را به‌شکل نمایشی بازسازی کنند و یا حتی درباره ترس از هواپیما یا ورود به آسمان‌خراش‌ها نقش بازی کنند.
آنها به بیمه ثابت کرده بودند که قادر به خروج از خانه و پیدا کردن شغل نیستند اما بر اساس اسناد دادگاه این افراد نه تنها مشکلی نداشتند بلکه سرگرم فعالیت های ورزشی و تفریحی بوده اند.
حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که شبکه القاعده آن‌ها را به برج‌های تجارت جهانی ترتیب داده بود، بیش از 2هزار و 700 قربانی برجای گذاشت. گزارش‌ها حاکی‌ است که گروهی از شهروندان -از جمله خانواده قربانیان- نیروهای امدادی و پلیس شهر نیویورک در پی پیامدهای ناشی از آن دچار مشکلات درازمدت روحی شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها