دعوای مفتی ها در مورد همه پرسی قانون اساسی

دعوای مفتی ها در مورد همه پرسی قانون اساسی
جمعه 20 دی 1392 - 18:53

خطیب مسجد الازهر در قاهره، مصری ها را به مشارکت در همه پرسی قانون اساسی تعدیل شده مصر دعوت کرد، این در حالی است که یک مصری دیگر که مفتی دربار قطر شناخته می شود، از مصری ها خواست پای صندوق های رای حاضر نشوند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،"متولى الصعيدى" در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: از مصری ها می خواهیم که به وظایف ملی خود از جمله شرکت در همه پرسی قانون اساسی که اواسط ماه جاری برگزار می شود، عمل کنند.

الصعيدى افزود که مشارکت در همه پرسی قانون اساسی مصر، به منزله نجات جامعه به شمار می رود؛ درحالی که تحریم همه پرسی موجب غرق شدن جامعه می گردد.

این درحالیست که "یوسف القرضاوی" مفتی دربار قطر از مردم مصر خواسته است که شرکت در همه پرسی قانون اساسی را تحریم کنند، وی طرفدار سرسخت سیاست های اعلام حکام آل ثانی قطر است.

القرضاوي درخطبه های نماز جمعه در مسجد عمر بن الخطاب در دوحه پایتخت قطر گفت: این همه پرسی از اعتبار ساقط است، زیرا از سوی دولتی غیرقانونی برگزار می شود، این اقدام باطل است و شایسته نیست که ما از اقدام باطل حمایت کنیم.

القرضاوي پیش از این نیز با صدور فتوایی، شرکت در همه پرسی قانون اساسی مصر را تحریم کرده و از مصری های داخل و خارج از کشور خواسته بود که در همه پرسی قانون اساسی اصلاح شده مصر شرکت نکنند.

دعوت القرضاوی به تحریم همه پرسی قانون اساسی مصر درحالی است که مصری ها در خارج از کشور، امروز جمعه برای سومین روز متوالی، آرای خود را برای شرکت در همه پرسی به صندوق ها می ریزند.

شرکت مصری های خارج در همه پرسی قانون اساسی تا روز یکشنبه آینده (12 ژانویه ) ادامه دارد.

رای گیری برای همه پرسی قانون اساسی برای مصری ها در خارج از روز چهارشنبه (هشتم ژانویه ) شروع شد و تا دوازدهم این ماه ادامه دارد و در داخل مصر در روزهای 14 و 15 ماه جاری برگزار می شود.

همه پرسی قانون اساسی مصر بخشی از نقشه راهی است که عدلی منصور رئیس جمهوری موقت مصر روز هشتم ژوئیه طی حکمی آنرا صادر کرد و بعد از همه پرسی ، انتخابات پارلمانی و سپس ریاست جمهوری برگزار می شود، اما هنوز زمان برگزاری این انتخابات مشخص نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها