ائتلاف تروریستی آمریکا و عربستان

ائتلاف تروریستی آمریکا و عربستان
شنبه 21 دی 1392 - 22:00

العالم - تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه، با اشاره به این که گروه های تروریستی وابسته به القاعده به صراحت، به ابزار تجاوزگری آمریکا و عربستان علیه سوریه تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد که واشنگتن و ریاض نیز با دقت بر اساس دستورات ایمن الظواهری فعالیت می کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، "غالب قنديل" با انتشار مقاله ای در پایگاه خبری الشرق الجديد، نوشت: تحولات اخیر سوریه ایجاب می کند ابتدا آخرین سخنان ایمن الظواهری سرکرده القاعده را یادآوری کنیم.
وی در آخرین سخنان خود دستور داد از تشکیل گروه مستقل داعش در سوریه صرف نظر و به داعش در عراق به عنوان شاخه القاعده در این کشور اکتفا شود زیرا وی مطمئن بود که شاخه سوری القاعده، جبهه النصره می باشد .
در ضمن الظواهری خوب می دانست که جبهه اسلامی مشتمل بر گروه های وابسته به القاعده و شاخه های نظامی اخوان المسلمین به سرکردگی زهران علوش عامل بندر بن سلطان، همگام و متحد جبهه النصره می باشد و این جبهه در عین حال از حمایت آشکار قطر، ترکیه، عربستان با نظارت و استقبال آمریکایی ها برخوردار است.
قندیل می افزاید: بدون شک از هم گسیختگی و فروپاشی گروه موسوم به جیش الحر(ارتش آزاد) نیرنگ ها و پرده ها را از روی حقیقت شکل گیری باندهای تروریستی دشمن ملت و ارتش سوریه کنار زد و باعث شد که هزاران نظامی جدا شده از ارتش سوریه با پی بردن به حقایق پشت صحنه، با استفاده از بخشودگی ریاست جمهوری سوریه، به ارتش ملحق شوند.

به این ترتیب چهره واقعی القاعده و گروه های تکفیری و تروریستی وابسته به آن در سوریه نمایان شد و این گروه ها در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و جنگ خونین فرسایشی قدرت و نفوذ را آغاز کردند.
قندیل خاطرنشان می کند که از ابتدای رویدادهای سوریه برای دولت و طیف های وسیعی از مردم عرب این کشور کاملا آشکار بود کشورهایی که جنگ علیه سوریه را آغاز کردند، باندهای تروریستی و عناصر القاعده را برای نابودی سوریه و تخریب زیرساخت های آن به کار گرفته اند تا به این طریق به سوریه به علت ایفای نقش محوری در مقاومت که باعث شکست و ناکامی توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شده است، پاسخ دهند.
وی می نویسد: از زمانی که بندر بن سلطان رهبری تجاوزگری علیه سوریه را به عهده گرفت، نقش القاعده نیز روز به روز در این زمینه بیشتر شد و گروه های وابسته به القاعده وارد میدانی رقابتی شدند و در نهایت رقابت برسر نفوذ و قدرت باعث شد این گروه ها رودرروی هم قرار گیرند.
این تحلیگر مسائل راهبردی در ادامه خاطرنشان می کند که جنگ خونین باندهای تروریستی در سوریه، موجب نمایان شدن حقایقی راهبردی شده است که بر اساس آن باید موجی جهانی در محکومیت مسئولیت آمریکا و عربستان و در کنار این دو، ترکیه، قطر و سازمان جهانی اخوان المسلمین، در هدایت تروریسم بین المللی و نیز در قبال گسترش سازمان تروریستی القاعده و تمام جنایات ضد بشری آنها در روسیه، سوریه، عراق، لبنان و... ایجاد شود.
قندیل در پایان می نویسد: در اولویت بین المللی قرار گرفتن مساله مبارزه با تروریسم بر اساس درخواست های روسیه، سوریه، ایران، عراق و لبنان و... مستلزم آن است که تحرک سیاسی جهانی ایجاد  شود که نقش کشورهای حامی تروریسم را فاش سازد و از حقیقت مشارکت حکومت های این کشورها در اقدامات تروریستی القاعده علیه سوریه پرده بردارد.  

 

پربیننده ترین خبرها