خشونت های امروز عراق، 34 نفر را قربانی کرد

خشونت های امروز عراق، 34 نفر را قربانی کرد
يکشنبه 22 دی 1392 - 22:07

در مجموعه خشونت های روز یکشنبه در نقاط مختلف عراق دست کم 34 تن کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ عملیات ارتش عراق در استان الانبار نیز همانند روزهای گذشته ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حمله شبه نظامیان مسلح به ماموران امنیتی عراقی در منطقه ابوغریب در غرب بغداد 8 تن کشته و 17 نفر دیگر زخمی شدند. منابع مختلف عراقی، آمار متفاوتی درباره تعداد کشته شدگان نظامی و غیر نظامی ارائه می کرده اند. پس از این حمله بالگردهای عراقی در منطقه حاضر شده و مواضع شبه نظامیان را هدف قرار دادند.

در حادثه ای دیگر، تروریست ها مرکز ثبت نام داوطلبان خدمت در ارتش عراق را در بغداد هدف گرفتند و باعث کشته شدن 9 نفر و زخمی شدن 17 تن دیگر شدند.

در محله القدیمیه بغداد نیز انفجار خودروی بمبگذاری شده در یک میدان پر ازدحام باعث کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 16 نفر دیگر شد و انفجار بمب کنارجاده ای در منطقه المنصور یک کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر در جنوب بغداد در شهر اللطیفیه نیز، نیروهای امنیتی به مرکز تجمع افراد مسلح حمله برده و 2 شبه نظامی را به هلاکت رساندند و شماری از تروریست ها را بازداشت کردند.

در طوز خورماتو انفجار خودروی بمبگذاری شده 5 تن را کشت و 36 تن دیگر را زخمی کرد.

در تکریت نیز افراد مسلح به یکی از فرماندهان نیروهای ویژه ای عراقی حمله کردند و وی و محافظش را کشتند. در موصل نیز رئیس یک قبیله عراقی و یک روحانی به دست افراد مسلح کشته شدند.

در موصل در ادامه حملات به خبرنگاران، یک خبرنگار و راننده اش در اثر انفجار بمبی که به خودرویشان متصل شده بود، زخمی شدند.

اگرچه سال گذشته با کشته شدن 6800 نفر، بسیاری 2013 را پر خشونت ترین سال عراق پس از اوج تنش های فرقه ای در سال 2008 می دانستند، اما به گزارش خبرگزاری فرانسه در 12 روز اولین ماه سال 2014 تا کنون بیش از 400 تن جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر عملیات ارتش عراق در استان الانبار علیه عناصر داعش همچنان ادامه دارد. نیروهای ارتش عراق از چند هفته قبل عملیات گسترده ای را برای نابود کردن القاعده در استان الانبار آغاز کرده اند. عشایر و پلیس محلی نیز در داخل شهرهای این استان به ارتش در مقابله با این گروه های تروریستی کمک می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها