هلاکت سرکردگان ارتش آزاد و النصره به‌دست داعش

هلاکت سرکردگان ارتش آزاد و النصره به‌دست داعش
دوشنبه 23 دی 1392 - 15:58

در ادامه درگیری‌ها میان گروه های مسلح در سوریه، گروه تروریستی موسوم به "حکومت اسلامی عراق و شام" (داعش) دو سرکرده گروه های تروریستی ارتش آزاد و جبه النصره را به هلاکت رساند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه، عناصر گروه تروریستی داعش پس از تصرف شهر الرقه، سرکرده گروه مسلح "ارتش آزاد" در این شهر را که با داعش می جنگند، به هلاکت رساندند.

در درگیری های میان گروه های مسلح ، عناصر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام همچنین سرکرده میدانی گروه تروریستی جبهه النصره را  به قتل رساندند.

براساس این گزارش، بیش از 400 نفر از عناصر مسلح خود را در مضایا تسلیم ارتش سوریه کردند؛این درحالیست که بزرگان و ریش سفیدان منطقه اعلام کردند که تسلیم و تحویل افراد و سلاح به ارتش همچنان ادامه دارد.

مازن سلمو خبرنگار العالم در گزارشی از سوریه گفت: درگیری میان گروه های مسلح در اکثر مناطق ریف شمال سوریه به ویژه میان گروه داعش و جبهه النصره و ارتش آزاد ادامه دارد.

براساس این گزارش، در ریف حلب، داعش تلاش می کند تا منطقه شمالی آن را به ویژه اینکه مناطقی مانند حريتان وعندان به اراضی ترکیه نزدیک است، به سلطه خود در آورد، تا بدین شکل از سمت اراضی ترکیه، راه بر روی گروه های مسلح به ویژه ارتش آزاد بسته شود.

گزارش العالم از سوریه همچنین حاکی از آن است که درگیری های شدیدی در منطقه الباب در ريف دمشق میان داعش و گروه های دیگر جریان دارد که دراین درگیری ها، تعدادی از عناصر مسلح دو طرف کشته شدند.

براساس این گزارش، درگیری های شدیدی نیز میان گروه تروریستی داعش و تروریست های موسوم به لشگر "صقور الشام" روی داد که تعدادی از عناصر مسلح نیز دراین درگیری ها کشته شدند.

این درحالیست که عناصر داعش بعد از ورد به منطقه الرمیله و درگیری شدید با گروه های مسلح موسوم به لشگر "انقلابیون الرقه "، به طور کامل کنترل منطقه الرقه را دردست گرفتند.

براساس این گزارش ، تعدادی از عناصر مسلح از جمله سرکرده میدانی لشگر " انقلابیون الرقه " کشته شدند.

این درحالیست که منابع یاد شده از کشته شدن سرکرده میدانی جبهه النصره در دیرالزور در درگیری های شدید میان ارتش و گروه های مسلح در منطقه الرشیدیه خبر دادند.

به گزارش العالم ، ارتش سوریه همچنین به عملیات خود در اکثر مناطق ریف دمشق ادامه می دهد و در پی آتش بسی که میان ارتش سوریه و گروه های مسلح حاصل شد ، بیش از 400 عنصر مسلح در منطقه مضایا ، خود را به ارتش سوریه تسلیم کردند.

سلمو در گزارش خود افزود: این عملیات تا زمان تسلیم همه عناصر مسلح و تحویل سلاح های سنگین آنان ادامه پیدا می کند.

براساس این گزارش، ارتش سوریه در درگیری هایی که به کشته شدن تعدادی از عناصر مسلح منجر شد ، کنترل منطقه الجزیره الرابعه را در دست گرفت.

دراین حال ، در حمله ارتش به مواضع گروه های مسلح در یلدا و ببیلا در ریف جنوبی دمشق ، شماری از عناصر مسلح در این منطقه کشته شدند.

دراین گزارش همچنین آمده است که بیش از 30 فرد مسلح در عملیات حمله مستقیم به مواضع گروه های مسلح در مناطق العلالي والفرن در ریف غربی دمشق در منطقه داریا به هلاکت رسیدند.

 

13-10:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها