خاندان حریری و بزرگ‌ترین زمین‌خواری تاریخ لبنان!

خاندان حریری و بزرگ‌ترین زمین‌خواری تاریخ لبنان!
چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 21:11

درحالی که موضوع فساد مالی خاندان رفیق حریری در احداث پروژه "سولیدر" بیروت در رسانه‌های لبنان به عنوان بزرگ‌ترین زمین خواری تاریخ این کشور مطرح است، خسارت انصراف حریری‌ها از احداث پروژه ای مشابه در اردن را ولی‌عهد امارات پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ولی‌عهد امارات عربی متحده، برای جبران خسارت انصراف خاندان حریری از اجرای یک پروژه عمرانی بزرگ در اردن، 15 میلیون دلار پرداخته است.

خاندان حریری که چند سال پیش برنده مزایده احداث مجتمع تجاری "سولیدر" در پایتخت اردن شده بود، پس از مدتی از اجرای این پروژه منصرف شد و اکنون ولی عهد امارات با پرداخت خسارتی معادل 15 میلیون دلار، از شکست قطعی پروژه مذکور جلوگیری کرده است.

این پروژه که احداث مجموعه ای متشکل از چند برج و مرکز تجاری (مشابه مجتمع سولیدر بیروت) در امان پایتخت اردن را شامل می شود، با انصراف خاندان حریری متوقف شده بود. به گفته منابع لبنانی، علت این موضوع، اختلاف خاندان مزبور با شرکای اردنی بوده  است.  

پروژه مزبور از دو سال قبل متوقف شده بود تا اینکه شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی 15 میلیون دلار برای از سرگیری اجرای این پروژه بزرگ پرداخت. 

مجتمع سولیدر لبنان یکی از پروژه های لوکس و گرانقیمت بیروت پایتخت لبنان است که حال و هوایی کاملا اروپایی دارد و دارای تاسیسات مختلفی مانند فروشگاه های لوکس و بزرگ، سوپرمارکت، شهر بازی، رستوران و کافی شاپ است. قرار است مشابه این پروژه در پایتخت اردن نیز احداث شود، اما حریریها با شرکای اردنی خود اختلاف پیدا کردند و از احداث "سولیدر" اردن انصراف دادند.

سال گذشته روزنامه الدیار لبنان با انتشار گزارشی تحت عنوان "چگونه خانواده حریری زمین بیروت را به سرقت برد"، از فساد مالی خاندان حریری در تصرف غیرقانونی زمین بزرگی در قلب پایتخت لبنان برای احداث مجتمع سولیدر، آن را رسوایی مالی قرن و "بزرگ ترین زمین خواری تاریخ لبنان" نامیده و نوشته بود: سود واقعی حاصل از این پروژه قابل محاسبه نیست، اما آن را بیش از 20 میلیارد دلار تخمین زده اند. ارزش سهام این شرکت تا 36 میلیارد دلار هم رسیده بود.

ظاهرا خاندان حریری با تصور این که در اردن هم می تواند به این زمین خواری گسترده ادامه دهد و سود نجومی این پروژه را نیز مال خود کند، سودای تکرار این کار در امان را داشته، غافل از این که در اردن خاندان سلطنتی و وابستگان آن، در حوزه حکومت خود از طمع و نفوذ بیشتری برخوردارند. به نظر می رسد همین امر موجب اختلاف آنان با "شرکای اردنی" و انصراف حریری ها از احداث این پروژه در اردن شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها