هزاران حوثی خواستار سرنگونی دولت یمن شدند

هزاران حوثی خواستار سرنگونی دولت یمن شدند
پنج‌شنبه 3 بهمن 1392 - 20:10

العالم - هزاران حوثی با برپایی تظاهرات در صنعا پایتخت یمن در اعتراض به ترور "احمد شرف الدین" عضو کنگره گفت وگوی ملی یمن، خواستار سرنگونی دولت وفاق ملی به ریاست "محمد سالم باسندوه" و تحقیق درباره این ترور و سوء قصدهای مشابه شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی البخیتی" سخنگوی حوثی ها با صدور بیانیه ای در تظاهرات امروز حوثی ها در صنعا، اعلام کرد: دولت یمن قادر به حفظ امنیت و ثبات کشور نیست لذا برای برون رفت از مشکلات کنونی و تحقق اهداف گفت وگوی ملی باید دولت فعلی یمن کنار برود.    

البخیتی در این بیانیه تأکید کرد: در این دولت(یمن)، نه امنیت و ثبات بلکه جنایت و ریخته شدن خون مردم یمن را مشاهده نمودیم که در تاریخ کشور بی سابقه بوده است، در حالی که شرافتمندان حق دفاع از خود را ندارند و در مقابل سمبل های فساد با مجوز دولت قادر به حمل سلاح هستند.  
در این بیانیه آمده است: دولت یمن پس از شکست در اداره امور کشور، اقدام به توطئه چینی، همدستی و همسویی با جنایتکاران کرده تا طرح های ویرانگر خود را در مقابله با آزادی خواهان و شخصیت های سرشناس یمن محقق نماید؛ لذا کاسه صبر مردم لبریز شده و خواستار سرنگونی دولت فاسد یمن هستند.
افراد مسلح روز سه شنبه احمد شرف الدین یکی از اعضای کنگره گفت وگوی ملی یمن را در صنعا ترور کردند که به همین دلیل حوثی ها در اعتراض به این ترور، جلسه افتتاحیه کنگره گفت وگوی ملی یمن را ترک کردند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها