عراق: عربستان حامی تروریست های منطقه است

عراق: عربستان حامی تروریست های منطقه است
جمعه 18 بهمن 1392 - 09:08

رئیس کمیسیون امنیتی پارلمان عراق با فریبکارانه خواندن فرمان اخیر پادشاه عربستان درخصوص محاکمه اتباع سعودی که برای جنگ افروزی به خارج از این کشور می روند، تاکید کرد: سازمان اطلاعاتی عربستان از گروه های تروریستی در کشورهای عراق، سوریه و لبنان حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسن السنید" رئیس کمیته امور امنیتی و دفاعی پارلمان عراق در سخنانی با تاکید بر حضور تروریست ها، محکومان و قاتلان سعودی در جنگ علیه مردم عراق اظهار داشت: سران، سرویس اطلاعاتی - امنیتی و تمامی دستگاه پادشاهی عربستان حمایت اصلی گروه های تروریستی و اقدامات آنها در سوریه، لبنان وعراق هستند.

السنید با اشاره به فرمان اخیر "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان در خصوص آن دسته از اتباع این کشور که برای جنگ به خارج این کشور می روند، اظهار داشت: فرمان اخیر پادشاه عربستان زیر فشار بین المللی بر این کشور اتخاذ شده تا رژیم سعودی از تروریسم حمایت نکند، با این حال عربستان از این اقدام درصدد فریب افکار عمومی است و این تصمیم تنها یک گام رسانه ای سیاسی می باشد که ممکن است طرف هایی را که بر این کشور فشار وارد می کنند، متقاعد کند.

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دوشنبه گذشته با صدور فرمانی نمایشی، به عنوان بخشی از قانون به اصطلاح "مبارزه با تروریسم" تاکید کرد: "مجازات" هر کسی که به هر نحوی در اقدامات جنگجویانه خارج از عربستان مشارکت کند، حداقل سه سال و حداکثر بیست سال زندان خواهد بود.

همچنین بر طبق این فرمان، هرکس که به هریک از جریانها و گروههای فکری افراط گرا و یا گروه هایی که در سطح داخلی یا بین المللی و یا منطقه ای به عنوان گروه تروریستی شناخته شده باشند، وابسته باشد و یا آنها را تایید کند و یا تفکر و رویکرد آنها را در دستور کار قرار دهد، به زندان افکنده می شود.

این مجازات بر طبق فرمان پادشاه عربستان، شامل هر کسی می شود که با هر گروه و یا سازمان افراط گرا و یا سازمان تروریستی اظهار همدلی کند و یا به هر شکلی تحت حمایت مادی و یا معنوی خود قرار دهد و یا درخصوص چنین مساله ای اقدام به تحریک برانگیزی و یا تشویق به آن کند و یا با نوشته و یا سخنی آن را ترویج دهد.

بسیاری از تحلیلگران منطقه این فرمان پادشاه عربستان را مضحک و بدور از واقعیت می دانند چراکه اقدامات جنایات بار رژیم سعودی در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، بحرین، مصر و یمن برای همگان روشن است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها