تهدید شرکت‌های اروپایی از سوی اوباما نشانه چیست؟

تهدید شرکت‌های اروپایی از سوی اوباما نشانه چیست؟
چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 17:58

تهران، العالم –نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، ادبیات مقامات آمریکایی علیه مردم ایران را "ادبیات تهدید" دانست و از آن انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، محمد کریم عابدی روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، تهدید رییس جمهور آمریکا علیه شرکت های اروپایی که قصد امضای قرارداد تجاری با ایران را دارند، نشانه ضعف باراک اوباما دانست و تصریح کرد:  چنین تهدیدهایی با قوانین بین المللی مغایر است.

عابدی افزود: باراک اوباما که کشورش را قوی ترین کشور جهان می داند، نباید دیگران را تهدید کند، بلکه باید به توافقنامه های بین المللی به ویژه توافقنامه اتمی ژنو میان ایران و کشورهای 1+5 متعهد باشد.

وی تاکید کرد: ایران برای اجرای این توافق می کوشد اما آمریکا در تلاش است از آن بگریزد.

عابدی درباره چنین تهدیدهایی گفت: آمریکا نگران مسابقه کنونی شرکت های اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران است، چون بازار ایران در محافل بین المللی به ویژه اروپایی معتبر است.

به گفته وی، آمریکا خواستار جای پا در ایران است اما نمی تواند به این سرعت وارد بازار ایران شود، لذا تلاش می کند شرکتهای دیگر که خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند را تهدید کند که این موضوع بهترین نشانه ضعفش است.

 اوباما روز گذشته در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود شرکت هایی را که با ایران قرارداد تجاری امضا کنند، به اتخاذ تدابیر بسیار شدید تهدید کرد. 

اولاند نیز ضمن اشاره به اینکه تحریم ایران همچنان جاری است، گفت: تحریمها فقط پس از دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه اتمی رفع خواهد شد.

tt-12-10:39
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها