انهدام تونل افراد مسلح در منطقه "جوبر" سوریه + فیلم

انهدام تونل افراد مسلح در منطقه
شنبه 3 اسفند 1392 - 14:52

خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد: ارتش سوریه عملیاتی را در امتداد منطقه "قنیطره" تا "حوران" و "بصری" جهت نابود کردن گروههای مسلح و تقویت مواضع خود در منطقه "سویداء" در مسیر جاده بین المللی به اردن آغاز کرده است.

"مازن سلمو" روز شنبه گزارش داد، ارتش در منطقه قلمون در استان ریف دمشق تپه های راهبردی مشرف بر شهر یبرود را به کنترل خود درآورده است.
وی افزود: درسایه بحث و سخن ها درخصوص شعله ور کردن جبهه جنوبی سوریه زیر نظر آمریکا با حمایت عربستان؛ ارتش سوریه عملیات علیه مواضع افراد مسلح در امتداد منطقه قنیطره تا مناطق حوران و بصری را آغاز کرده و در حال تقویت حضور خود در منطقه السویداء در مسیر جاده بین المللی به اردن است.

سلمو ادامه داد: همزمان نیروهای ارتش سوریه در منطقه قلمون در ریف دمشق نیز همه تپه های راهبردی مشرف بر شهر یبرود را بعد از درگیری های شدید با دو گروه مسلح موسوم به جبهه النصره و جبهه اسلامی به کنترل خود درآوردند، که مهمترین آنها، تپه "مار مارون" است.
یکی از افسران ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: کشتزارهای ریما و برخی مناطق در منطقه دوما هدف قرار گرفت و مهمترین مناطق راهبردی در یبرود به کنترل درآمد.
وی از اعمال حلقه امنیتی گسترده ای خبر داد که امدادرسانی به همه افراد مسلح را قطع می کند. این امر درسایه پیشروی ارتش سوریه صورت گرفته است.
منابع نظامی رسمی همچنین از هلاکت شماری از افراد مسلح در کشتزارهای ریما در منطقه یبرود خبر دادند. همچنین درگیری های شدیدی بین دوطرف در کشتزارهای دوما روی داد، که محل تمرکز جبهه اسلامی است.
ارتش سوریه در منطقه جوبر نیز تونلی را که افراد مسلح حفر کرده بودند، منهدم کرد. افراد مسلح از این تونل برای رساندن سلاح و مهمات وجابجایی نیرو استفاده می کردند.
ارتش سوریه همزمان به عملیات نظامی خود در محور غوطه شرقی ادامه داد.
یک منبع نظامی به شبکه العالم گفت: عملیات نظامی ما ادامه دارد و مواضع افراد مسلح در منطقه القاسمیه را هدف قرار دادیم. یک تونل امدادرسانی افراد مسلح نیز در منطقه جوبر منهم شد و نیروهای ارتش شمار زیادی از افراد مسلح را کشتند که اکثر آنها سوری نبودند.
MKH-21-22:33

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها