عقب نشینی داعش در سوریه پس از تهدید النصره

عقب نشینی داعش در سوریه پس از تهدید النصره
شنبه 10 اسفند 1392 - 08:33

با پایان یافتن ضرب الاجل النصره به داعش و تهدید های صورت گرفته، برخی خبرها در سوریه حاکی از عقب نشینی داعش از مواضعش است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عقب نشینی داعش در حالی صورت می گیرد که پیش از این "ابوعبدالله افغانی" از سرکردگان داعش درپاسخ به تهدید جولانی ، او و گروهش راتهدید به مرگ کرده بود.
افغانی خطاب به تهدید های جولانی گفته بود: "بمیرید قبل از آنکه مرگ شما را دریابد. رویای دولت اسلامی را که هرمسلمانی همواره آرزوی برپایی آن را داشته است، آزمایش نکنید."
در حالی که امروز، آخرین روز از مهلت تعیین شده النصره به داعش است، گفته می شود این گروه درحال عقب نشینی به سوی شهر رقه است.
جنگ و درگیری میان گروه های مسلح در سوریه در دو ماه اخیر بیش از 3 هزار کشته بر جای گذاشته است.
نبرد اصلی میان "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) و سایر گروه های مسلح است. این درحالی است که همه گروه های تروریستی در سوریه از سوی برخی طرفهای خارجی به ویژه عربستان و قطر و ترکیه و هم پیمانان فرامنطقه ای آنان حمایت و پشتیبانی می شوند.
دو روز پس از هلاکت " ابو خالد السوری" سرکرده گروه "احرار الشام" و از نزدیکان اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده، به دست یکی از عناصر داعش، "ابومحمد جولانی" سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره از شاخه های القاعده، روز سه شنبه (6اسفند ماه) به داعش 5 روز یعنی تا شنبه 10 اسفند ماه، مهلت داده بود تا با گروه هایی که با آنها در سوریه در جنگ است، وارد "داوری بر اساس شرع" شود، و در غیر این صورت جنگ علیه داعش در عراق و سوریه شدت خواهد گرفت.
جولانی همچنین با تأکید بر ضرورت توقف همه درگیری ها بین گروه های مسلح گفته بود که داعش باید همه فتواهایش مبنی بر تکفیر گروه های مسلح درسوریه را لغو کند.
ابوخالد السوری روز یکشنبه (4 اسفند ماه) در یک حمله انتحاری در شهر حلب در شمال سوریه کشته شد.
گزارش های رسیده حاکی است که دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اعضایش را از مواضعی در استان حلب که ممکن است در مقابل حملات آسیب پذیر باشد خارج کرده است تا مواضعش را در اطراف پایگاه اصلی خود در رقه استحکام ببخشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها