انهدام باند اعزام تروریست به سوریه در اسپانیا

انهدام باند اعزام تروریست به سوریه در اسپانیا
جمعه 23 اسفند 1392 - 22:49

العالم - وزارت کشور اسپانیا با صدور بیانیه ای از کشف و انهدام بزرگترین باند اعزام تروریست به سوریه با همکاری مادرید و رباط خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور اسپانیا در این بیانیه افزود: چهار نفر در اسپانیا، سه نفر در ملیلیه، یک نفر در ملقه و سه نفر در کشور مغرب توسط پلیس اسپانیا و مغرب دستگیر شدند که یک نفر از دستگیر شدگان مسوول گروه بود.
دو تبعه فرانسوی نیز به نام های پل کادیک و فرید الشیخ از جمله دستگیرشدگان هستند.
وزارت کشور اسپانیا با تاکید برادامه عملیات برای انهدام باندهای اعزام تروریست ، دستگیری این گروه را ضربه ای سهمگین بر باندهای اعزام تروریست به سوریه دانست و تاکید کرد :  این گروه از طریق اینترنت به جذب نیرو برای اعزام به سوریه مبادرت می کردند.
همچنین وزارت کشور مغرب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سه نفر در شهر العروی مغرب واقع در 20 کیلومتری جنوب ملیلیه دستگیر شدند.
در این بیانیه تاکید شده است که مغز متفکر این باند قبل از عزیمت به ملیلیه در العروی اقامت کرده و توانسته بود شماری از داوطلبان اتباع کشورهای مالی، سوریه و لیبی را به سوریه اعزام کند.
بنابر اعلام وزارت کشور مغرب، این فرد تاکنون مبالغ هنگفتی برای سازمانهای تروریستی جمع آوری و ارسال کرده است و با باندی که در نوامبر 2012 منهدم شد، رابطه ای نزدیک داشت.
در بیانیه وزارت کشور مغرب آمده است که فعالیت این باند بیانگر تحرکات گسترده القاعده و گروه های هوادار آن برای بی ثباتی در مغرب و کشورهای همپیمان آن است.
بنابر این گزارش، این عملیات سه روز پس از دهمین سالگرد حملات 11 مارس 2004 در اسپانیا انجام شد.
خورخه فرناندز دیاس وزیر کشور اسپانیا به این مناسبت نسبت به خطر حملات جدید علیه کشورش هشدار داد.
وی افزود: مرکز ملی هماهنگی مبارزه با تروریسم، خطرات حملات تروریستهای تندرو در اسپانیا را بسیار زیاد می داند.
به گفته فرناندز دیاس، در سال 2003 میلادی 105 نفر و در سال 2004 میلادی 427 افراط گرا در اسپانیا دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: شمار نیروهای مبارزه با تروریسم از سال 2004 میلادی تاکنون 5 برابر شده و هم اکنون به هزار و 800 نفر رسیده است.
مرکز پژوهشهای استراتژیک اسپانیا "الکانو" نیز به تازگی اعلام کرد: در فاصله آوریل 2012 تا نوامبر 2013، 20 تروریست 15 تا 49 سال از اسپانیا راهی سوریه شدند که 9 نفر مغربی و 11 نفر اسپانیایی بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها