عکاس بین المللی در بحرین به زندان افتاد

عکاس بین المللی در بحرین به زندان افتاد
پنج‌شنبه 7 فروردين 1393 - 11:31

برنده صدها جایزه بین المللی عکاسی در بحرین، به زندان محکوم شد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه کیفری بحرین دیروز 29 نفر را به بهانه حمله به مرکز پلیس منطقه ستره در شرق این کشور به حبس محکوم کرد، که 26 نفر از این متهمان به 10 سال حبس و 3 نفر دیگر به 3 سال حبس محکوم شدند.  احمد حمیدان عکاس معروف بین المللی نیز یکی از محکومان است.
دادگاه کیفری بحرین 3 متهم دیگر را تبرئه کرد.
فاضل السواد وکیل احمد حمیدان اعلام کرد که اتهام مطرح شده علیه موکلش مستند به دلیل و مدرکی نیست و موکلش به اتهامات نیز اعتراف نکرده است.
احمد حمیدان 145 جایزه بین المللی را در آمریکا ، مجارستان و صربستان کسب کرده است و از  لحاظ تعداد جوایز بین المللی رتبه دوم را در میان عکاسان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دارد . 
جمعیت وفاق ملی بحرین احکام صادر شده را انتقام جویانه توصیف کرد و افزود : این احکام برای سرکوب مخالفان صادر شده است و هر فرصتی را برای حل مسالمت آمیز بحران کشور از بین می برد و بحران را پیچیده تر می کند.
شریف بسیونی رئیس کمیته حقیقت یاب بحرین نیز در گزارش خود محاکمه مخالفان بحرینی را ابزاری برای سرکوب مخالفان توصیف کرده بود ، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز محاکمه مخالفان را اختناق و ظلم سیاسی توصیف کرد،سازمان عفو بین الملل هم احکام دستگاه قضایی بحرین را ناعادلانه خوانده است و سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش خود اعلام می کند که هیچ عدالتی در بحرین وجود ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها