طرح دولت لبنان برای طرابلس و چالش های فراروی

طرح دولت لبنان برای طرابلس و چالش های فراروی
جمعه 8 فروردين 1393 - 14:11

دولت لبنان ارتش و نیروهای امنیتی را مامور اجرای طرحی برای کنترل امنیت و شناسایی و مصادره انبارهای سلاح در شهر طرابلس در شمال این کشور کرد که با چالش های زیادی روبرو است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از بیروت، درحالیکه ناامنی ها در شهر طرابلس همچنان ادامه دارد و شمار زیادی از نیروهای ارتش و شهروندان درحملات مسلحانه کشته شدند، دولت لبنان خواستار اجرای چنین طرحی با هدف کنترل اوضاع امنیتی طرابلس شده است.

ساکنان شهر طرابلس نگران ناامنی ها در این شهر هستند و خواهان مجازات اعدام برای عوامل ناامنی و عاملان ِقتل نیروهای ارتش لبنان شده اند و تاکید می کنند که "حمله به نیروهای ارتش لبنان تحت هر شرایطی، موجه نیست".

دولت لبنان نیز از میزان ناآرامی و تنش در شهر طرابلس که از آن به عنوان پایتخت دوم لبنان یاد می شود، آگاه است و همین مساله موجب شد که طرح امنیتی را برای اجرا در شهر طرابلس تصویب کند که شامل تعقیب عناصر مسلح و کشف و ضبط سلاح های آنان می شود.

بدین ترتیب، دولت لبنان حمایت و مجوزی را به ارتش این کشور داد که از مدتها پیش انتظار آن را می کشید. اما مردم لبنان به خوبی درک می کنند که لازم است برخی از جریان ها و احزاب حاضر در دولت، اقدامات بیشتری را برای برداشتن حمایت سیاسی که از عناصر مسلح صورت گیرد، انجام دهند تا ارتش بتواند اقدامات لازم را بدون هیچ مانعی انجام دهد.

کارشناسان معتقدند که اجرای این طرح دولت لبنان در شهر طرابلس با توجه به وجود گسترده سلاح در این شهر آسان نخواهد بود و این مساله مستلزم وارد عمل شدن مقتدرانه ارتش و اتخاذ همزمان مواضع سیاسی در حمایت از بازگشت امنیت و ثبات به طرابلس است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها