سفارت عربستان برای "مقرن" بیعت می‌گیرد!

سفارت عربستان برای
جمعه 15 فروردين 1393 - 18:30

سفارت عربستان سعودی در بیروت، دفتری را برای ثبت بیعت اتباع خود با مقرن بن عبدالعزیز به عنوان "ولیّ ولی‌عهد" در نظر گرفته است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، علی عسیری سفیر عربستان در لبنان با اعلام این خبر گفت: درهای سفارتخانه به روی اتباع سعودی مقیم لبنان گشوده است تا بیعت خود با شاهزاده "مقرن بن عبدالعزیز" به عنوان ولیّ ولی عهد را در هر زمان که می خواهند، به ثبت برسانند.

به نوشته روزنامه الحیاة، عسیری تاکید کرد که سفارت، تمامی تلاش خود را برای تسهیل در امر ثبت بیعت شهروندان با جانشین ولی عهد به کار خواهد گرفت.

سفیر عربستان افزود: پذیرش بیعت کنندگان در تمامی روزهای هفته آینده صورت می گیرد.

یادآور می شود هشت روز پیش، دفتر پادشاهی عربستان با انتشار بیانیه‌‌ای، "مقرن" را به عنوان جانشین ولیعهد یا پادشاه آتی این کشور معرفی کرد. بر اساس این بیانیه، دفتر پادشاهی عربستان با "مقرن" به عنوان ولیعهد یا پادشاه آتی عربستان بیعت کرد؛ البته در صورتیکه یکی از این دو پست خالی شود.

بنابراین طبق این بیاینه، مقرن به عنوان جانشین ولیعهد تعیین شده است.

روزنامه "العرب" چاپ لندن هم پیش از انتشار این بیانیه به نقل از منابع آگاه سعودی اعلام کرده بود، "ملک عبدالله" پادشاه عربستان از هیأت بیعت درخواست کرده است که با تعیین "مقرن" به عنوان ولیعهد پس از رسیدن "سلمان" به پادشاهی موافقت کند.

این منابع آگاه خاطرنشان کردند که حدود دو سوم اعضای هیأت 34 نفره بیعت با این طرح موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، "سلمان" (79 ساله) اصرار کرده است که فرزندش "محمد" به عنوان جایگزین خودش یعنی ولیعهد و وزیر دفاع تعیین شود.

"مقرن" (68 ساله) که از سوی ملک عبدالله برای ولیعهدی پیشنهاد شده، کوچکترین فرزند ملک عبدالعزیز است.

پربیننده ترین خبرها