سوریه هرگونه ارتباط با قطر را رد کرد

سوریه هرگونه ارتباط با قطر را رد کرد
سه شنبه 19 فروردين 1393 - 11:31

وزیر اطلاع رسانی سوریه هرگونه ارتباط مخفیانه یا از طریق میانجی با قطر را رد کرد و گفت: مبارزه با تروریسم بین المللی در سوریه فراتر از سرنوشت این کشور و مرتبط با کل منطقه است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبی" دیشب در مصاحبه با شبکه لبنانی "المنار" گفت: به جز دفاع از کشور، ملت و حاکمیت سوریه تا آخرین قطره خون، هیچ گزینه‌ای نداریم.
وی افزود: دولت و ملت سوریه در حال رویارویی مستقیم با گروه های تروریستی بین المللی مانند القاعده با همه شاخه ها و نام گذاری های مختلف آن هستند. در این میان، همدستی برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، ترکیه و غرب نیز برای همگان آشکار شده است، آن ها علاوه بر حمایت تسلیحاتی و مالی و اطلاعاتی از گروه های تروریستی، بر فعالیت های آنان قرار سرپوش می گذارند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد: تصویر مبهم و خاکستری که در ابتدای تجاوز به سوریه وجود داشت، اکنون برطرف، و حقیقت آشکار شده است.
الزعبی یادآور شد؛ کشورهایی که در تجاوز به سوریه شریک بودند، ابتدا به دنبال براندازی حکومت بودند؛ اما در حال حاضر فرسودن کشور سوریه را در دستور کار قرار داده اند؛ اما دولت و ارتش و مردم سوریه، به مبارزه با تروریسم ادامه خواهند داد و به فعالیت های قانونی خود عمل خواهند کرد که یکی از آن ها برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.
وی در این خصوص گفت: انتخابات ریاست جمهوری طبق قانون اساسی، در موعد مقرر و در شرایطی بهتر از شرایط کنونی برگزار خواهد شد و به هیچ کس اجازه نخواهیم داد برگزاری آن را به تاخیر انداخته یا آن را به تعویق بیندازد، صرفنظر از این که دلیل آن، امنیتی، نظامی، سیاسی، داخلی یا خارجی باشد.
وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مغایرتی با استقبال از راه حل سیاسی یا کنفرانس ژنو یا آشتی ملی در داخل کشور ندارد. برگزاری این انتخابات، بر پایداری ملت سوریه و پایداری موسسه ها و سازمان های دولتی در انجام وظایف قانونی و ملی خود خواهد افزود.
الزعبی خاطرنشان کرد: این انتخابات در همه استان های سوریه و بر اساس بالاترین معیارهای شفافیت و بی طرفی و سلامت برگزار خواهد شد و معیار موفقیت انتخابات، شمار شرکت کنندگان در انتخابات خواهد بود، نه جغرافیا. دولت سوریه برگزاری چنین انتخاباتی را محکی برای رویکرد سیاسی و ایمان خود به راه حل های سیاسی و احترام به قانون اساسی می داند.
وی اظهارات "اخضر الابراهیمی" نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره مغایرت روند برگزاری کنفرانس ژنو و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را یادآور شد و گفت: الابراهیمی با این اظهارات، از مطابقت نظرش با رویکرد آمریکا-عربستان-ترکیه-قطر پرده برداشت. آن ها خواهان تفکیک زیرساخت های حکومت سوریه و جداسازی آن از ریاست جمهوری هستند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان این که این کشور همواره طرفدار راه حل سیاسی از طریق گفتگوی ملی بوده ست، خاطر نشان کرد: طرف مقابل که ائتلاف به نمایندگی از آنان سخن می گوید، نه در گذشته و نه در حال حاضر خواهان حمایت از راه حل سیاسی نبوده و نیست، آن ها تنها به ویران کردن سوریه، فرسودن آن و از بین بردن نقش سوریه در موازنه قدرت در منطقه به ویژه در جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی هستند.
وی وجود هرگونه ارتباط مخفیانه یا از طریق میانجی با قطر را تکذیب کرد و علت آن را پایبندی به سخنان بشار اسد دانست که گفته بود: خون سوری ها را نخواهیم فروخت و همه کسانی که در این توطئه ضدسوری شرکت داشتند اعم از کوچک و بزرگ و دور و نزدیک روزی تاوان خونی که در سوریه ریخته اند را خواهند داد.
الزعبی در ادامه گفت: هرکس به دنبال ارتباط اطلاعاتی و امنیتی با سوریه است، باید ارتباطی سیاسی و علنی برقرار کند و اعتراف کند که درحق سوریه مرتکب اشتباه شده است و به ناحق این کشور را تحریم اقتصادی کرده و تحت محاصره دیپلماتیک قرار داده و به ناحق از گروه های تروریستی بین المللی حمایت مالی و تسلیحاتی کرده و در قبال جنایت هایی که این گروه ها مرتکب شدند، سکوت کرده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها