دیده بان مقابله با عادسازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد:

مشاور پادشاه، نماد نفوذ "اسرائیل" در مغرب

مشاور پادشاه، نماد نفوذ
سه شنبه 19 فروردين 1393 - 17:40

سازمان مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب، فهرستی از "نفوذی‌های اسرائیل" در این کشور را منتشر کرده است که نام مشاور ملک محمد ششم پادشاه مغرب هم در آن به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در فهرست ارائه شده کمیته مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب که در چارچوب گزارش سال 2013 این کمیته منتشر شده است، نام افراد و سازمان های همکار با رژیم صهیونیستی ارائه شده است.

به نوشته وب سایت صهیونیستی جروزالم پست، در این فهرست نام " آندره آزولای" یک یهودی ساکن مغرب که مشاور ملک محمد ششم است، "دریس الیزامی" رئیس شورای ملی حقوق بشر مغرب، چند تاجر سرشناس مثل "گابریل بانون" و "علی گویدانی" و چندین چهره فعال اجتماعی دیگر به چشم می خورد.

پیش از این نیز بارها مخالفان رژیم صهیونیستی در مغرب از آندره آزولای حتی به عنوان جاسوس اسرائیل نام برده بودند. وی که پیش از این مشاور ملک حسن دوم، پادشاه پیشین مغرب هم بوده است، همچنان موقعیت خود را حفظ کرده وهم اکنون در دربار محمد ششم برای رژیم اسرائیل جاسوسی می کند. دو سال پیش "جاکوب کوهن" نویسنده فرانسوی و یهودی مراکشی الاصل که از مخالفان سرسخت صهیونیسم به شمار می رود با نوشتن مقاله‌ای سرو صدای زیادی در فرانسه به راه انداخته بود و آندره آزولای را یهودی وابسته به شبکه «سایانیم» عنوان کرده بود. سایانیم شبکه برون مرزی متعلق به موساد است و جاسوسان یهودی غیر اسرائیلی در آن عضویت دارند.

در این گزارش این افراد نمادهای نفوذ اسرائیل در مغرب معرفی شده اند و آمده است: این افراد بارها به سرزمین های اشغالی سفر کرده و همکاری های گسترده ای با رژیم صهیونیستی دارند و از نفوذ بالایی در دربار پادشاهی برخوردار هستند.

جروزالم پست، دولت مغرب را از دوسترین کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی می داند.

کمیته مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب سال گذشته پس از حمایت 5 حزب پارلمانی از دولایحه مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاسیس شد. این دولایحه تجارت با رژیم صهیونیستی و ورود صهیونیست ها به مغرب را غیرقانونی اعلام کرد.

در این میان علی گویدانی تاجر اهل گولمیما در مرکز مغرب که در فعالیت های اجتماعی آموزشی حضور فعالی دارد، با ارسال نامه ای به این دیده بان، همکاری با صهیونیست ها را انکار کرده است.وی دوسال پیش به اسرائیل سفر کرد و حتی کنست رژیم صهیونیستی(پارلمان) هم از وی دعوت کرد. هدف از این سفر کسب اطلاعات درباره اسرائیلی های متولد شده در مغرب اعلام شد.

پس از اشغال فلسطین به دست اسرائیل و به ویژه در 19 سال گذشته 250 هزار یهودی ساکن مغرب وارد سرزمین های اشغالی شده اند.

اگرچه صهیونیست بودن در مغرب غیر قانونی و جرم است، اما دولت مغرب در اواخر سال های 1980 از خصومت با رژیم صهیونیستی دست برداشت و حتی در سال های اخیر دربار پادشاهی مغرب دستور بازسازی چندین میراث یهودی را صادر کرده است.

پربیننده ترین خبرها