توافقنامه امنیتی بحرین با مغرب برای سرکوب مردم

توافقنامه امنیتی بحرین با مغرب برای سرکوب مردم
سه شنبه 6 اسفند 1392 - 12:06

وزارت کشور رژیم بحرین با دولت مغرب، توافقنامه ای برای همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته امضا کرد؛ توافقنامه ای که به عقیده ناظران به هدف سرکوب هرچه بیشتر اعتراض های مردمی است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این توافقنامه به منظور تبادل تجارب و دانش امنیتی و اطلاعاتی میان دو کشور در زمینه آنچه که "مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته" نامیده شد، تنظیم شده است و یکی از اهداف آن توسعه سازمان های امنیتی در دو کشور عنوان شده است.
پایگاه خبری منامه پست در این باره خاطرنشان کرد: مقامات آل خلیفه از طریق این توافقنامه مشترک سعی دارند از تجارب کشور مغرب در زمینه وارد آوردن ضربه های امنیتی پیش گیرانه که مغرب از آن بهره می برد، استفاده کنند و با تشکیل سازمان های جدید امنیتی به مبارزه با ناآرامی های اخیر بروند.
رژیم بحرین تا کنون چندین توافقنامه امنیتی و اطلاعاتی با کشورهای مختلف و با هدف مبارزه با خیزش مردمی مسالمت آمیز مردم بحرین امضا کرده است.

امضای این توافقنامه با مغرب درحالی است که نیروهای امنیتی رژیم سعودی که با آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در سال 2011 برای سرکوب اعتراضها به این کشور اعزام شدند، همچنان در بحرین حضور دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها