کابینه فن سالار برای آشتی ملی فلسطینی‌ها

کابینه فن سالار برای آشتی ملی فلسطینی‌ها
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 17:49

جنبش های فتح و حماس ابراز امیدواری کردند که با دستیابی به آشتی ملی، یک بار برای همیشه به دودستگی فلسطینی پایان دهند.

"حماد الرقب" سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تشکیلات خودگردان فلسطین تا چندین سال پس از دودستگی میان فلسطینی ها، همچنان به مذاکرات سازش با دشمن صهیونیست چشم داشت اما ما همواره تاکید کرده ایم که دشمن هیچ امتیازی به تشکیلات خودگردان نمی دهد.

وی افزود: سرانجام تشکیلات خودگردان به یقین محض رسید که دشمن چیزی به او نخواهد داد به همین سبب تشکیلات خودگردان و به ویژه جنبش فتح، چاره ای جز پناه آوردن به مردم فلسطین نیافت و ما از این بازگشت بسیار خرسندیم و آرزو می کنیم به آشتی دائمی دست یابیم تا بتوانیم یک بار برای همیشه به دودستگی پایان دهیم.

از سوی دیگر، "عبدالله عبدالله" عضو شورای انقلابی جنبش فتح به شبکه العالم گفت: تنها تضمین برای عدم بازگشت به وضعیت دودستگی، وجدان ملی فلسطینی و آمادگی مبارزه به همه شیوه ها برای احقاق حقوق تغییرناپذیر فلسطینی و راندن رژیم منفور اشغالگر و تاسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و حل مساله فلسطینی هایی است که از 65 سال پیش تاکنون در آوارگی به سر می برند.

یک هیات از سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) سه شنبه شب برای بررسی راه های اجرایی کردن آشتی ملی به غزه رفته بود که مذاکرات این هیات و مسئولان جنبش فتح با جنبش حماس به توافق برای تشکیل کابینه مشترک فن سالار در مدت پنج هفته انجامید.

23-11:35
26

پربیننده ترین خبرها